Τίποτα άλλο πέρα από μύθος δεν είναι το ότι το καλοκαίρι δεν
αλλάζουμε τα φθαρμένα ελαστικά επειδή -λόγω της αυξημένης θερμοκρασίας της ασφάλτου- υπάρχει καλύτερη πρόσφυση.
«Ένα ελαστικό πρέπει να αλλαχθεί όταν έχει έρθει η ώρα για να αλλαχθεί και σε καμία περίπτωση να μη λέμε ότι το καλοκαίρι ένα φθαρμένο ελαστικό κάνει καλά τη δουλειά του. Το να περιμένουμε τον Σεπτέμβριο επειδή αρχίζουν τα πρωτοβρόχια αυτό δεν σημαίνει ότι τότε πρέπει να αλλαχθούν τα ελαστικά.
Από την άλλη, ενώ τα καλοκαιρινά ελαστικά είναι κατασκευασμένα για μεγάλες θερμοκρασίες δεν σημαίνει ότι το φθαρμένο ελαστικό έχει τις ίδιες προδιαγραφές με αυτές που υπήρχαν όταν ήταν καινούριο. Άρα, είναι μύθος αυτό που λένε ότι δεν πρέπει να αλλάζουμε τα φθαρμένα ελαστικά το καλοκαίρι», τόνισε στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, Πρακτορείο fm 104,9 ο διευθυντής πωλήσεων της Continental, Γιώργος Κουταλιέρης.
Η γνωστή τακτική
Ωστόσο, ο ίδιος αποκάλυψε και μία τακτική που εφαρμόζεται από τους επαγγελματίες για να υπάρξει ομοιόμορφη φθορά σε όλα τα ελαστικά: «Καλό είναι κατά τη μέση της ζωής των ελαστικών τα εμπρός ελαστικά να πηγαίνουν πίσω και τα πίσω εμπρός. Με αυτήν την αλλαγή θα υπάρξει ομοιόμορφη φθορά σε όλα τα ελαστικά. Επίσης, σε κάθε άξονα να έχουμε το ίδιο ελαστικό, γιατί αν υπάρξει διαφορετικότητα, τότε μπορεί να αλλάξει η ισορροπία του αυτοκινήτου. Σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να αλλάζουμε μόνο ένα ελαστικό».
Η γόμα των ελαστικών αποτελεί το σημαντικότερο όπλο των κατασκευαστών και εκεί κρύβεται το μυστικό της επιτυχίας κάθε ελαστικού. «Η γόμα είναι πάρα πολύ σημαντική σε ένα ελαστικό. Γίνονται πολύ μεγάλες επενδύσεις πάνω στο μείγμα, στα χημικά που χρησιμοποιούνται και τα οποία αποτελούν την κρυφή συνταγή του εκάστοτε κατασκευαστή. Οι μεγάλες εταιρείες επενδύουν συνεχώς πάνω στη δομή της γόμας για να γίνεται κάθε φορά το ελαστικό καλύτερο», σημείωσε ο κ. Κουταλιέρης.
Προσέθεσε πως «γίνονται τεστ ελαστικών από ανεξάρτητους φορείς σε όλον τον κόσμο. Το τελευταίο διάστημα έχει επικρατήσει να κοιτάμε μόνο τα τρία κριτήρια ελαστικών. Όμως, υπάρχουν πολλά άλλα κριτήρια που παίζουν σημαντικό ρόλο. Έτσι, όταν είναι κάποιος να αγοράσει ένα ελαστικό, καλό είναι να ανατρέξει στα χαρακτηριστικά του και να διαβάσει τις άλλες παραμέτρους πριν αποφασίσει. Από την άλλη, σημαντικό ρόλο παίζει το τι ταιριάζει στο στυλ οδήγησής του και βάση αυτής θα πρέπει να επιλέξει το ελαστικό».
Οι διαφορές στις κατηγορίες των ελαστικών
Όσο για τις μεγάλες οικονομικές διαφορές που υπάρχουν στην αγορά, ο κ. Κουταλιέρης επεσήμανε: «Πράγματι, υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ των ελαστικών. Στην πράξη, όμως, αυτή η διαφορά εξανεμίζεται. Και αυτό γιατί η φθορά του ελαστικού έρχεται νωρίτερα. Ένα φθηνό ελαστικό θα κρατήσει πολύ λιγότερο, μπορεί να πάθει ζημιά ή φθορά νωρίτερα του κανονικού. Αντίθετα, ένα επώνυμο ελαστικό θα έχει πολύ καλές επιδόσεις μέχρι το τέλος της ζωής του.
Επίσης, ένα επώνυμο ελαστικό έχει διετή εγγύηση. Αν υπάρχει κάποια αστοχία, τότε αυτό θα καλυφθεί από τον κατασκευαστή, ενώ υπάρχουν και κάποιες εταιρείες που μπορούν να δώσουν και άλλες εγγυήσεις ανάλογα με το μάρκετινγκ που ακολουθούν. Σήμερα, υπάρχουν ελαστικά που έχουν πολύ καλές επιδόσεις στο φρενάρισμα, άλλα στον θόρυβο, άλλα στην οικονομία καυσίμου.
Ο οδηγός είναι αυτός που θα αποφασίσει τι ακριβώς θέλει, να ψάξει νωρίτερα για τα χαρακτηριστικά των ελαστικών και κατόπιν να αποφασίσει τι ελαστικό θα βάλει στο αυτοκίνητό του. Επίσης, δεν μπορούμε να εμπιστευθούμε -σε καμία περίπτωση- τα μεταχειρισμένα ελαστικά, γιατί δεν γνωρίζουμε τίποτε για αυτό το ελαστικό. Επειδή όλες οι εταιρείες έχουν -πλέον- στη γκάμα τους φθηνά ελαστικά, τότε καλύτερα ο οδηγός να επιλέξει ένα καινούριο φθηνό παρά ένα μεταχειρισμένο».
Τι είναι τα “run flat” ελαστικά
Αναφερόμενος στην τεχνολογία «Run Flat» των ελαστικών, η οποία σε πολλές περιπτώσεις έχει σώσει ζωές, υπογράμμισε: «Είναι μία τεχνολογία που προσφέρει επιπλέον ασφάλεια στο αυτοκίνητο. Για να χρησιμοποιηθούν τα συγκεκριμένα ελαστικά θα πρέπει το αυτοκίνητο να έχει τους μετρητές πίεσης για να γνωρίζει ο σένσορας αν έχει ή όχι αέρα το ελαστικό. Είναι χρήσιμο, αλλά θα πρέπει πρώτα από όλα να έχει τη συγκεκριμένη τεχνολογία το αυτοκίνητο. Με αυτήν την τεχνολογία το ελαστικό θα μπορεί να έχει πατήσει καρφί, να έχει τρυπήσει ή οτιδήποτε άλλο και ο οδηγός να μην καταλάβει τίποτε μέχρι να πάει στο συνεργείο».
Τέλος, ο διευθυντής πωλήσεων της Continental, Γιώργος Κουταλιέρης μίλησε και για τις καινοτομίες που θα πρέπει να περιμένουμε στο μέλλον στον τομέα των ελαστικών: «Στο μέλλον θα πρέπει να περιμένουμε πολλές καινοτομίες. Συνεχώς βγαίνουν καινούρια ελαστικά. Του χρόνου θα δούμε ελαστικά που με ειδικούς σένσορες θα αυξομειώνουν το πέλμα των ελαστικών. Επίσης, στο μέλλον θα χρησιμοποιείται συνθετικό καουτσούκ από φυτά μέσα στα πλαίσια της βιωσιμότητας. Είναι πολύ πιθανόν στο μέλλον να δούμε και ελαστικά χωρίς αέρα. Γίνονται προσπάθειες για να βρεθεί το ελαστικό χωρίς αέρα, αλλά είμαστε ακόμη μακριά».
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ newsit
ΠΑΜΕ ΣΤΑ ΠΑΓΩΤΑ ΗΡΑΚΛΗΣ - HERACLIS ΣΤΟ ΠΛΑΤΥ ΑΓΛΑΝΤΖΙΑΣ ΚΥΡΗΝΕΙΑΣ 66
(ΚΟΝΤΑ ΣΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΑΥΡΑΕΤΟΣ)
αλλάζουμε τα φθαρμένα ελαστικά επειδή -λόγω της αυξημένης θερμοκρασίας της ασφάλτου- υπάρχει καλύτερη πρόσφυση.
«Ένα ελαστικό πρέπει να αλλαχθεί όταν έχει έρθει η ώρα για να αλλαχθεί και σε καμία περίπτωση να μη λέμε ότι το καλοκαίρι ένα φθαρμένο ελαστικό κάνει καλά τη δουλειά του. Το να περιμένουμε τον Σεπτέμβριο επειδή αρχίζουν τα πρωτοβρόχια αυτό δεν σημαίνει ότι τότε πρέπει να αλλαχθούν τα ελαστικά.
Από την άλλη, ενώ τα καλοκαιρινά ελαστικά είναι κατασκευασμένα για μεγάλες θερμοκρασίες δεν σημαίνει ότι το φθαρμένο ελαστικό έχει τις ίδιες προδιαγραφές με αυτές που υπήρχαν όταν ήταν καινούριο. Άρα, είναι μύθος αυτό που λένε ότι δεν πρέπει να αλλάζουμε τα φθαρμένα ελαστικά το καλοκαίρι», τόνισε στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, Πρακτορείο fm 104,9 ο διευθυντής πωλήσεων της Continental, Γιώργος Κουταλιέρης.
Η γνωστή τακτική
Ωστόσο, ο ίδιος αποκάλυψε και μία τακτική που εφαρμόζεται από τους επαγγελματίες για να υπάρξει ομοιόμορφη φθορά σε όλα τα ελαστικά: «Καλό είναι κατά τη μέση της ζωής των ελαστικών τα εμπρός ελαστικά να πηγαίνουν πίσω και τα πίσω εμπρός. Με αυτήν την αλλαγή θα υπάρξει ομοιόμορφη φθορά σε όλα τα ελαστικά. Επίσης, σε κάθε άξονα να έχουμε το ίδιο ελαστικό, γιατί αν υπάρξει διαφορετικότητα, τότε μπορεί να αλλάξει η ισορροπία του αυτοκινήτου. Σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να αλλάζουμε μόνο ένα ελαστικό».
Η γόμα των ελαστικών αποτελεί το σημαντικότερο όπλο των κατασκευαστών και εκεί κρύβεται το μυστικό της επιτυχίας κάθε ελαστικού. «Η γόμα είναι πάρα πολύ σημαντική σε ένα ελαστικό. Γίνονται πολύ μεγάλες επενδύσεις πάνω στο μείγμα, στα χημικά που χρησιμοποιούνται και τα οποία αποτελούν την κρυφή συνταγή του εκάστοτε κατασκευαστή. Οι μεγάλες εταιρείες επενδύουν συνεχώς πάνω στη δομή της γόμας για να γίνεται κάθε φορά το ελαστικό καλύτερο», σημείωσε ο κ. Κουταλιέρης.
Προσέθεσε πως «γίνονται τεστ ελαστικών από ανεξάρτητους φορείς σε όλον τον κόσμο. Το τελευταίο διάστημα έχει επικρατήσει να κοιτάμε μόνο τα τρία κριτήρια ελαστικών. Όμως, υπάρχουν πολλά άλλα κριτήρια που παίζουν σημαντικό ρόλο. Έτσι, όταν είναι κάποιος να αγοράσει ένα ελαστικό, καλό είναι να ανατρέξει στα χαρακτηριστικά του και να διαβάσει τις άλλες παραμέτρους πριν αποφασίσει. Από την άλλη, σημαντικό ρόλο παίζει το τι ταιριάζει στο στυλ οδήγησής του και βάση αυτής θα πρέπει να επιλέξει το ελαστικό».
Οι διαφορές στις κατηγορίες των ελαστικών
Όσο για τις μεγάλες οικονομικές διαφορές που υπάρχουν στην αγορά, ο κ. Κουταλιέρης επεσήμανε: «Πράγματι, υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ των ελαστικών. Στην πράξη, όμως, αυτή η διαφορά εξανεμίζεται. Και αυτό γιατί η φθορά του ελαστικού έρχεται νωρίτερα. Ένα φθηνό ελαστικό θα κρατήσει πολύ λιγότερο, μπορεί να πάθει ζημιά ή φθορά νωρίτερα του κανονικού. Αντίθετα, ένα επώνυμο ελαστικό θα έχει πολύ καλές επιδόσεις μέχρι το τέλος της ζωής του.
Επίσης, ένα επώνυμο ελαστικό έχει διετή εγγύηση. Αν υπάρχει κάποια αστοχία, τότε αυτό θα καλυφθεί από τον κατασκευαστή, ενώ υπάρχουν και κάποιες εταιρείες που μπορούν να δώσουν και άλλες εγγυήσεις ανάλογα με το μάρκετινγκ που ακολουθούν. Σήμερα, υπάρχουν ελαστικά που έχουν πολύ καλές επιδόσεις στο φρενάρισμα, άλλα στον θόρυβο, άλλα στην οικονομία καυσίμου.
Ο οδηγός είναι αυτός που θα αποφασίσει τι ακριβώς θέλει, να ψάξει νωρίτερα για τα χαρακτηριστικά των ελαστικών και κατόπιν να αποφασίσει τι ελαστικό θα βάλει στο αυτοκίνητό του. Επίσης, δεν μπορούμε να εμπιστευθούμε -σε καμία περίπτωση- τα μεταχειρισμένα ελαστικά, γιατί δεν γνωρίζουμε τίποτε για αυτό το ελαστικό. Επειδή όλες οι εταιρείες έχουν -πλέον- στη γκάμα τους φθηνά ελαστικά, τότε καλύτερα ο οδηγός να επιλέξει ένα καινούριο φθηνό παρά ένα μεταχειρισμένο».
Τι είναι τα “run flat” ελαστικά
Αναφερόμενος στην τεχνολογία «Run Flat» των ελαστικών, η οποία σε πολλές περιπτώσεις έχει σώσει ζωές, υπογράμμισε: «Είναι μία τεχνολογία που προσφέρει επιπλέον ασφάλεια στο αυτοκίνητο. Για να χρησιμοποιηθούν τα συγκεκριμένα ελαστικά θα πρέπει το αυτοκίνητο να έχει τους μετρητές πίεσης για να γνωρίζει ο σένσορας αν έχει ή όχι αέρα το ελαστικό. Είναι χρήσιμο, αλλά θα πρέπει πρώτα από όλα να έχει τη συγκεκριμένη τεχνολογία το αυτοκίνητο. Με αυτήν την τεχνολογία το ελαστικό θα μπορεί να έχει πατήσει καρφί, να έχει τρυπήσει ή οτιδήποτε άλλο και ο οδηγός να μην καταλάβει τίποτε μέχρι να πάει στο συνεργείο».
Τέλος, ο διευθυντής πωλήσεων της Continental, Γιώργος Κουταλιέρης μίλησε και για τις καινοτομίες που θα πρέπει να περιμένουμε στο μέλλον στον τομέα των ελαστικών: «Στο μέλλον θα πρέπει να περιμένουμε πολλές καινοτομίες. Συνεχώς βγαίνουν καινούρια ελαστικά. Του χρόνου θα δούμε ελαστικά που με ειδικούς σένσορες θα αυξομειώνουν το πέλμα των ελαστικών. Επίσης, στο μέλλον θα χρησιμοποιείται συνθετικό καουτσούκ από φυτά μέσα στα πλαίσια της βιωσιμότητας. Είναι πολύ πιθανόν στο μέλλον να δούμε και ελαστικά χωρίς αέρα. Γίνονται προσπάθειες για να βρεθεί το ελαστικό χωρίς αέρα, αλλά είμαστε ακόμη μακριά».
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ newsit
ΠΑΜΕ ΣΤΑ ΠΑΓΩΤΑ ΗΡΑΚΛΗΣ - HERACLIS ΣΤΟ ΠΛΑΤΥ ΑΓΛΑΝΤΖΙΑΣ ΚΥΡΗΝΕΙΑΣ 66