RADIO ZENITH - ΡΑΔΙΟ ΖΕΝΙΘ

HONEYMOON CY CYPRUS

VELVET TOUCH PAFOS

Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου 2019

ΚΟΤΣΙΑΤΗΣ - Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΤΟΥ 15ΧΡΟΝΟΥ ΛΥΝΕΙ ΤΗ ΣΙΩΠΗ ΤΟΥ ΚΑΙ ΚΑΤΗΓΟΡΕΙ ΕΥΘΕΩΣ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

Ο «Φιλελεύθερος» κινούμενος από δημοσιογραφικά
κίνητρα και μόνο, για μιαν υπόθεση η οποία συγκλόνισε την κοινή γνώμη, επιδίωξε από τις πρώτες μέρες να ακούσει διά στόματος πατέρα τι έχει να πει για όλα όσα του καταμαρτυρούνται τις τελευταίες δέκα ημέρες. Πώς απαντάει σε όλες τις κατηγορίες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας. Ποια είναι η δική του εκδοχή; Πώς δικαιολογεί την τραγωδία και ότι ο 15χρονος γιος του έφτασε στο άνθος της ηλικίας του στον θάνατο;
Ξεκαθαρίζουμε εξαρχής ότι η εφημερίδα δεν ασπάζεται όσα ο Δημήτρης Κ., πατέρας του Στυλιανού, αναφέρει. Είναι οι δικοί του ισχυρισμοί και ευελπιστούμε ότι η αλήθεια θα εξαχθεί από την έρευνα, η οποία έχει αρχίσει. Αποταθήκαμε στον πατέρα καλώντας τον να απαντήσει ερωτήματα που απασχολούν την κοινή γνώμη και αρχικά δέχτηκε. Στην πορεία έκανε δεύτερες σκέψεις και δεχόταν να μας μιλήσει μόνο στην παρουσία του δικηγόρου του. Αποδεχθήκαμε. Ωστόσο, στην πορεία ζήτησε να απαντήσει γραπτώς σε ερωτήματά μας και αφού θα ήταν γνώστης ο δικηγόρος του. Αποδεχθήκαμε αυτή τη διευθέτηση στηριζόμενοι στη δημοσιογραφική ανάγκη η κοινή γνώμη να ακούσει τι έχει να πει. Εναπόκειται στον κάθε αναγνώστη να κρίνει τα λεχθέντα. 
Τις Υπηρεσίες του κράτους κατηγορεί ο πατέρας του 15χρονου Στυλιανού για διάφορες πτυχές της ζωής της οικογένειας στην οποία δούλευαν ακόμη και τα παιδιά στον αγώνα για επιβίωση. Αξιοσημείωτο είναι ότι τα δύο αδέλφια του Στυλιανού, μετά την τραγωδία, δεν πήγαν ακόμη σχολείο. Ο πατέρας του Στυλιανού ισχυρίζεται ότι το Γραφείο Ευημερίας δεν κοίταζε την οικογένεια. Υποστηρίζει πως ακόμη και όταν δεν είχε να πληρώσει το ηλεκτρικό ρεύμα και αποτάθηκε κοντά τους τού είπαν ότι δεν καλύπτουν ρεύμα και τηλέφωνο.
Ο μικρός Στυλιανός έφυγε για τη γειτονιά των αγγέλων και ό,τι και να λεχθεί, όποιος κι αν ευθύνεται, όποιος κι αν τυχόν καταδικαστεί, δεν πρόκειται να επιστρέψει. Το μυστικό του, τι ήταν αυτό που έκανε το ποτήρι να ξεχειλίσει, ίσως να μην το μάθουμε ποτέ. Ο Δημήτρης Κ., ο πατέρας του, λέει ότι ο Στυλιανός πήγαινε με κάποιον φίλο (του πατέρα) στα καλούπια επειδή ήθελε να αγοράσει ηλεκτρονικό υπολογιστή. Ποιος θα εξαργυρώσει τις ώρες της παιδικής εργασίας για έναν υπολογιστή; Πολλοί τώρα θα σκέφτονται και ουδείς αμφιβάλλει ότι το εννοούν, «αν μου ζητούσε τα χρήματα θα δανειζόμουν ακόμη, για να του αγοράσω τον υπολογιστή». Όμως, το τραγικό τέλος γράφτηκε με μελανά χρώματα για την κοινωνία, την πολιτεία, τις Υπηρεσίες που ποτέ δεν προλαβαίνουν και ποτέ δεν ξεφεύγουν από τα προγράμματα που, αν τα εφάρμοζαν στους ίδιους ή σε μας, θα βγαίναμε στους δρόμους διαμαρτυρόμενοι.
Όλα όσα ακολουθούν και αφορούν θέσεις του πατέρα τίθενται υπό την κρίση του κάθε αναγνώστη:
«Ναι, έχω καταδικαστεί, με παραδοχή μου, ότι χαστούκισα τον γιο μου (Στυλιανό) όταν ήταν 8 χρονών. Δεν με κατήγγειλε κάποιος για τούτο, αλλά εκείνη τη μέρα ο Στυλιανός κρύφτηκε και ειδοποιήσαμε την Αστυνομία να τον βρει. Αναφέραμε το τι έγινε και γι’ αυτό με κατηγόρησαν και παραδέχτηκα αμέσως. Ποιος δεν έδωσε ποτέ έναν μπάτσο στο παιδί του, όταν έκανε κάτι σοβαρό; Ο Στυλιανός ήταν πολύ ζωηρό μωρό και από την Α’ μέχρι τη Γ’ τάξη του Δημοτικού είχε και συνοδό, αλλά πάλι έφευγε συνεχώς από το σχολείο. Γι’ αυτό και είχε φάκελο στο Γραφείο Ευημερίας ο Στυλιανός μου.

  •  Το Γραφείο Ευημερίας δεν μας παρακολουθούσε σαν οικογένεια, η μητέρα (σύζυγός μου) επικοινωνούσε μαζί τους, αφού είχε υποβάλει τρεις αιτήσεις για επίδομα ΕΕΕ και την απέρριπταν.
  •  Με τη γυναίκα μου είχαμε προβλήματα και, ναι, τσακωνόμαστε λόγω των οικονομικών μας προβλημάτων. Τον Μάιο φέτος έφυγε από το σπίτι και η επικοινωνία της με τα μωρά ήταν αραιή. Τελικά μάθαμε ότι τον Αύγουστο βρισκόταν στο Νοσοκομείο Αθαλάσσας και πήγα να τη δω. Όταν βγήκε, δεν επέστρεψε στο σπίτι.
  •  Έμεινα μόνος μου με τα μωρά και, σαν οικογένεια, βοηθούσαμε όλοι και στις δουλειές και στο φαγητό και στη μάντρα. Τα μωρά με αγαπούν πολύ και τα αγαπώ. Προσπαθούσα για το καλύτερο. 
  •  Όταν δεν είχα να πληρώσω το ρεύμα και αποτάθηκα στο Γραφείο Ευημερίας, μου αρνήθηκαν από το τηλέφωνο και μου είπαν δεν έχουν λεφτά για τέτοια πράματα και το μόνο που μπορούν να κάμουν είναι να μου στέλλουν κοπέλα να καθαρίζει 2-3 φορές.
  • Ποτέ δεν έδιωξα λειτουργούς, γιατί ποτέ δεν ήλθαν σπίτι μας, ούτε και κτύπησα οποιονδήποτε.
  • Είμαστε φτωχοί και όχι ζητιάνοι. Έχω τη φάρμα του αδελφού μου με ζώα και προσπαθώ να βγάζω τα έξοδά μας. Όμως, όταν είσαι μόνος σου με τρία μωρά, δεν έχεις χρόνο να σάζεις τα παιδιά και τη δουλειά. Έκαμνα και διάφορα κουτσοδούλια. Τα μωρά ήταν πάντα μαζί μου και στη μάντρα. Αγαπούν τα ζώα και με βοηθούσαν. 
  • Ο Στυλιανός ήταν πολύ ώριμος, προσπαθούσε να βοηθά, ως ο μεγαλύτερος, πιο πολύ και ένιωθε ότι ήταν το στήριγμα των αδελφών του. Αγαπούσε πολύ αυτό που κάμναμε. Πήγαινε και λίγες ώρες δουλειά, με φίλο μου, στα καλούπια, για να αγοράσει, έλεγε, υπολογιστή. Ήθελε να γίνει μηχανολόγος και να έχει και τη μάντρα. 
  • Ποτέ δεν έβαλα τον Στυλιανό να δουλέψει. Το έκαμνε γιατί το αγαπούσε και βοηθούσε την οικογένειά του, όπως και τα άλλα μωρά μου. 
  •  Ποτέ δεν απαγόρευσα του μωρού μου να πάει σχολείο. Πέρσι, εκτός του ότι αποφοίτησε με βραβείο για το ήθος του, έλειψε μόνο 2 μέρες από το σχολείο και αυτό φαίνεται στον έλεγχό του. Και η εγγραφή του για φέτος στην Τεχνική Σχολή Γ’ έγινε από εμένα κανονικά.
  • Ποτέ δεν βοήθησαν οι Υπηρεσίες να μας φτιάξουν την οικία.
  • Ποτέ δεν έσφαξα το αγαπημένο του αρνί ή κανένα αρνί για να τον τιμωρήσω. Ήταν πολλά καλό μωρό ο Στυλιανός μου.
  • Ποτέ δεν υποχρέωσα τα μωρά μου να δουλεύουν. Και εμείς έτσι μεγαλώσαμε, βοηθούσαμε πάντα την οικογένειά μας στις δουλειές. Πόσα μωρά δουλεύουν σήμερα; Είναι έγκλημα αυτό;
  •  Ψέματα ότι το Γραφείο Ευημερίας θέλησε ποτέ να μου πάρει τα παιδιά. Κανένας λειτουργός δεν επικοινώνησε ποτέ μαζί μου και να μου αναφέρει κάτι τέτοιο. Από πότε η φτώχεια είναι έγκλημα; Ντροπή είναι να ζητιανεύεις.
  • Ποτέ δεν τέθηκε θέμα να μας πάρει τα παιδιά το Γραφείο Ευημερίας, αφού ποτέ δεν ήρθαν να μας δουν. Τον τελευταίο καιρό πήραν δύο φορές τηλέφωνο μόνο, αν όλα είναι καλά. Και όταν έφυγε ο Στυλιανός μου δεν μου πήραν τα παιδιά, απλά τα παιδιά είναι σε σπίτι προστασίας του κράτους, με τη θέλησή μου, για ψυχολογική τους στήριξη.
  • Τα παιδιά δεν πήγαν σχολείο ακόμη και δεν με ενημερώνει κανένας τον λόγο και με ρωτούν πότε θα πάνε. Η κόρη μου μού ζήτησε βιβλία να διαβάζει. Έχω ελεύθερο δικαίωμα επικοινωνίας με τα δύο μου παιδιά και κανένας δεν μου το απαγόρευσε.
  • Αν με κατηγορείτε για τη φτώχεια μου, τότε βάλτε με φυλακή. Τα παιδιά μου είναι πάνω από τη ζωή μου και τα λατρεύω. Θέλω να επιστρέψουν στο σπίτι μας και το μόνο που θα ήθελα είναι να έχω μια δουλειά να τα ζήσω με αξιοπρέπεια.
  •  Τώρα, το κακό έγινε. Ο Στυλιανός μας, το στήριγμά μας, όπως λέει και η κόρη μου, δεν θα επιστρέψει σε μας. 
  •  Με ρωτούν όλοι, γιατί ο Στυλιανός μας να το κάνει αυτό. Και εγώ διερωτώμαι. Δεν κατάλαβα τίποτα, έδειχνε να είναι μια χαρά. Ετοιμάστηκε για το σχολείο του. Το μόνο που σκέφτομαι είναι μήπως αγχωνόταν, που τώρα που άνοιγαν τα σχολεία θα είχε λίγο χρόνο για να με βοηθά, αλλά αγαπούσε και το σχολείο. Και άρρωστος να ήταν πήγαινε σχολείο.
Στο μικροσκόπιο 4 Υπηρεσίες
Τέσσερις κρατικές Υπηρεσίες για αναζήτηση ευθυνών από ενδεχόμενους λανθασμένους χειρισμούς βρίσκονται στο μικροσκόπιο της έρευνας της Επιτρόπου Διοικήσεως σε σχέση με τον θάνατο του 15χρονου Στυλιανού.
Πρόκειται για τις Υπηρεσίες Κοινωνικής Ευημερίας, την Αστυνομία, τις Υπηρεσίες Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας και τις Υπηρεσίες Ψυχικής Υγείας. Όλες είχαν εμπλακεί στον χειρισμό της οικογένειας του 15χρονου από το 2007 μέχρι σήμερα. Η Αστυνομία, όπως έγραψε ο «Φ», είχε κληθεί ουκ ολίγες φορές να ανταποκριθεί σε περιστατικά που αφορούσαν τη συγκεκριμένη οικογένεια και για την κάθε φορά έγιναν συγκεκριμένες ενέργειες, ενώ εκεί που απαιτείτο ενημερωνόταν το Γραφείο Ευημερίας. 
Πληροφορίες μας αναφέρουν ότι η Αστυνομία, μετά τον διορισμό της Επιτρόπου Διοίκησης από το Υπουργικό Συμβούλιο ως ερευνούσας Αρχής για απόδοση τυχόν ευθυνών σε σχέση με τον τραγικό θάνατο του μαθητή, έχει παραδώσει αντίγραφα των φακέλων και των τεσσάρων Υπηρεσιών που αναφέραμε πιο πάνω σε σχέση με την υπόθεση. Κι αυτό επειδή η Αστυνομία είχε εξασφαλίσει τους σχετικούς πρωτότυπους φακέλους στο πλαίσιο της δικής της έρευνας για τον αφύσικο θάνατο του νεαρού.
Στο τέλος και οι δύο έρευνες θα παραδοθούν στον Γενικό Εισαγγελέα αφού πρώτα αυτή της Επιτρόπου δοθεί στο Υπουργικό Συμβούλιο που είναι και το όργανο που προέβη στον διορισμό της.
Σχετικά με την έρευνα της Αστυνομίας, αυτή βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο και αναμένεται να είναι έτοιμη την ερχόμενη εβδομάδα. Όπως δηλώθηκε στον «Φ» αρμοδίως, παρόλο που εξετάζεται υπόθεση αφύσικου θανάτου, εντούτοις οτιδήποτε προκύψει από τις εξετάσεις θα καταγραφεί στην τελική έκθεση που θα παραδοθεί στον Γενικό Εισαγγελέα. Μέχρι στιγμής έχουν ληφθεί καταθέσεις από το οικογενειακό περιβάλλον του 15χρονου, το σχολείο όπου φοιτούσε, από κατοίκους της κοινότητας όπου διαβιούσε και θα ληφθούν στο τέλος καταθέσεις από κρατικούς λειτουργούς οι οποίοι ήταν εμπλεκόμενοι στον χειρισμό των θεμάτων της οικογένειας. 
  Βάσος Βασιλείου, Μιχάλης Χατζηβασίλης     PHILENEWS




ΠΑΜΕ ΣΤΑ ΠΑΓΩΤΑ ΗΡΑΚΛΗΣ ΣΤΟ ΠΛΑΤΥ ΑΓΛΑΝΤΖΙΑΣ  ΚΥΡΗΝΕΙΑΣ 66   
(ΚΟΝΤΑ ΣΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΑΥΡΑΕΤΟΣ)