Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού
Θέμα: Η άδικη και άνιση μεταχείριση των μαθητών στις Παγκύπριες Εξετάσεις 2019
Αξιότιμε κύριε υπουργέ Παιδείας και Πολιτισμού, με την παρούσα επιστολή μου, θέλω να εκφράσω την έντονη δυσαρέσκειά μου για την κατάφορη αδικία που υπέστη ο γιος μας στις φετινές Παγκύπριες Εξετάσεις για την κατανομή θέσεων στα Ανώτερα και Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της Κύπρου και τις Στρατιωτικές Σχολές 2019, αφού η συνολική πραγματική βαθμολογία του ήταν υψηλότερη από πέντε υποψήφιους για τις Στρατιωτικές Σχολές και τελικά δεν εξασφάλισε θέση.
Συγκεκριμένα δύο μαθητές, απόφοιτοι Τεχνικών Σχολών, με πραγματική βαθμολογία 40,65/80 και 51,80/80 εξασφάλισαν θέση με το δικαιολογητικό των υπεράριθμων θέσεων που δώσατε. Άλλοι όμως τρεις, ένας απόφοιτος Λυκείου με πραγματική βαθμολογία 57,216/80 και δύο απόφοιτοι πάλι της Τεχνικής Σχολής με πραγματική βαθμολογία ο καθένας τους 45,616/80 και 56,450/80 εξασφάλισαν κι αυτοί θέση παίρνοντας συνολική πραγματική βαθμολογία μικρότερη από αυτή του γιου μου που ήταν 57,45/80. (Επισυνάπτεται η ανακοίνωση αποτελεσμάτων από το Υπουργείο Παιδείας και η κατάσταση με την αναλυτική βαθμολογία του κάθε υποψήφιου που εξασφάλισε θέση στις Στρατιωτικές Σχολές. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι βαθμοί αυτοί είναι αναρτημένοι στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας/Υπηρεσία Εξετάσεων).
Και γιατί να συμβαίνει αυτό; Γιατί η άδικη «αναγωγή» σας ή ούτως αποκαλούμενη στατιστική σας επεξεργασία ευνόησε και τους πέντε και τους ανέβασε άδικα τον βαθμό τους με αποτέλεσμα να εξασφαλίσουν θέσεις; Τι γίνεται με το δικαίωμα του γιου μου να εξασφαλίσει θέση; Ή μήπως το δικαίωμα του θυσιάζεται στο βωμό των δικαιωμάτων των άλλων και στην άδικη «αναγωγή» / στατιστική σας επεξεργασία. Αυτό που έγινε είναι απαράδεκτο και πολύ άδικο. Ένα παιδί χάνει τη θέση που διεκδικεί και τη θέση του την παίρνουν πέντε υποψήφιοι με χαμηλότερη πραγματική βαθμολογία. Αυτό σημαίνει ότι ολόκληρο το οικοδόμημα των αδιάβλητων Παγκύπριων Εξετάσεων καταρρέει. Ο νόμος της Δημοκρατίας μας το λέει καθαρά «Η ίση μεταχείριση των άνισων είναι το ίδιο απαράδεκτη με την άνιση μεταχείριση των ίσων».
Είναι απαράδεκτο να εξασφαλίζει κάποιος θέση Αξιωματικού στις Στρατιωτικές Σχολές με πραγματικό βαθμό 10,16/20, επειδή είναι μαθητής της Τεχνικής Σχολής και να μένει εκτός ο γιος μου με πολύ ψηλότερη βαθμολογία. Αν θέλετε, κύριε Υπουργέ, να ελκύσετε μαθητές στις Τεχνικές Σχολές, να βρείτε άλλα κίνητρα, δίκαια κίνητρα κι όχι να αδικείτε τους μαθητές των Λυκείων που γράφουν πολύ καλύτερα απ’ αυτούς. Και να μου λέει ο γιος μου, ότι αν πήγαινε σε Τεχνική Σχολή θα περνούσε σίγουρα, γιατί θα έγραφε πολύ καλύτερα απ’ αυτούς στις εξετάσεις, κάτι που έγινε τελικά. Επιπρόσθετα, γιατί δόθηκε θέση σε απόφοιτο Λυκείου με χαμηλότερη βαθμολογία; Από τη μια ευνοούνται οι μαθητές των Τεχνικών Σχολών με τεράστια αναγωγή και από την άλλη ευνοούνται οι μαθητές που γράφουν Χημεία, Βιολογία με αυξημένη αναγωγή. Ίσως αυτό γίνεται για να βοηθήσει να ανέβει ο βαθμός των φοιτητών της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κύπρου, για να είναι οπωσδήποτε πάνω από 19, και σαν αποτέλεσμα να επωφελούνται και οι μαθητές που διεκδικούν άλλες θέσεις με αυτά τα μαθήματα πρόσβασης;
Είμαι, λοιπόν, αναγκασμένος να κοινοποιήσω τις πραγματικές βαθμολογίες των προαναφερόμενων, εκτός από τα δικά μας υπουργεία Άμυνας και Παιδείας και στα
αντίστοιχα υπουργεία Εθνικής Άμυνας και Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Ελλάδας, για να τους αποδείξω την κατάφορη αδικία που υπέστη ο γιος μας στις παγκύπριες εξετάσεις 2019.
Επίσης ήθελα να σας αναφέρω ότι δεν αρμόζει σε έναν αρμόδιο λειτουργό της Υπηρεσίας Εξετάσεων, με τον οποίο είχα τηλεφωνική επικοινωνία στις 2/7/2019, να μου λέει χαρακτηριστικά ότι «αυτή τη διαμαρτυρία την κάνετε γιατί δεν βολεύτηκε ο γιος σας»; Τι γίνεται δηλαδή στο Υπουργείο σας; Βολεύετε άτομα; Αξίζει να τονιστεί ότι τη διαμαρτυρία την κάνουμε γιατί αδικήθηκε ο γιος μας και βολεύτηκαν άλλοι πέντε. Και να μην μας παρηγορούν κάποιοι άλλοι λειτουργοί σας ότι είμαστε στους άτυχους. Μήπως οι Παγκύπριες Εξετάσεις είναι τελικά τυχερό παιχνίδι και εξασφαλίζουν θέση οι τυχεροί; Ή είναι απλά θέμα επιλογής σχολείου, Λύκειο ή Τεχνική Σχολή; Τι να πούμε;
Ελπίζω να λάβετε σοβαρά υπόψη την επιστολή μας και να προβείτε άμεσα στα απαραίτητα διορθωτικά μέτρα για την άρση αυτής της πρωτοφανούς αδικίας. Είναι δυνατόν να εισέρχονται στις Στρατιωτικές Σχολές μαθητές με τέτοιες πραγματικές βαθμολογίες και να αφήνετε πίσω έναν που έγραψε πολύ καλύτερα απ’ αυτούς.
Επίσης για να θεωρήσουμε ότι οι Παγκύπριες Εξετάσεις είναι αδιάβλητες, παρακαλώ να κοινοποιήσετε τους επιλαχόντες με τη σειρά για κάθε στρατιωτική σχολή ξεχωριστά, αφού δεν γίνεται επίσημα δεύτερη κατανομή, όπως γίνεται στις υπόλοιπες σχολές.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων για το ενδιαφέρον σας και περιμένω σύντομα την απάντηση σας.
Κοιν. : Υπηρεσία Εξετάσεων
Υπουργείο Άμυνας Κύπρου
Επίτροπος Διοικήσεως Κύπρου
Υπουργείο Εθνικής Άμυνας Ελλάδας
Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Ελλάδα
Οι σελίδες μας παραμένουν ανοιχτές για την απάντηση των αρμόδιων Υπουργείων.
ΣΤΑ ΠΑΓΩΤΑ ΗΡΑΚΛΗΣ ΣΤΟ ΠΛΑΤΥ ΑΓΛΑΝΤΖΙΑΣ ΚΥΡΗΝΕΙΑΣ 66
(ΚΟΝΤΑ ΣΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΑΥΡΑΕΤΟΣ)
Θέμα: Η άδικη και άνιση μεταχείριση των μαθητών στις Παγκύπριες Εξετάσεις 2019
Αξιότιμε κύριε υπουργέ Παιδείας και Πολιτισμού, με την παρούσα επιστολή μου, θέλω να εκφράσω την έντονη δυσαρέσκειά μου για την κατάφορη αδικία που υπέστη ο γιος μας στις φετινές Παγκύπριες Εξετάσεις για την κατανομή θέσεων στα Ανώτερα και Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της Κύπρου και τις Στρατιωτικές Σχολές 2019, αφού η συνολική πραγματική βαθμολογία του ήταν υψηλότερη από πέντε υποψήφιους για τις Στρατιωτικές Σχολές και τελικά δεν εξασφάλισε θέση.
Συγκεκριμένα δύο μαθητές, απόφοιτοι Τεχνικών Σχολών, με πραγματική βαθμολογία 40,65/80 και 51,80/80 εξασφάλισαν θέση με το δικαιολογητικό των υπεράριθμων θέσεων που δώσατε. Άλλοι όμως τρεις, ένας απόφοιτος Λυκείου με πραγματική βαθμολογία 57,216/80 και δύο απόφοιτοι πάλι της Τεχνικής Σχολής με πραγματική βαθμολογία ο καθένας τους 45,616/80 και 56,450/80 εξασφάλισαν κι αυτοί θέση παίρνοντας συνολική πραγματική βαθμολογία μικρότερη από αυτή του γιου μου που ήταν 57,45/80. (Επισυνάπτεται η ανακοίνωση αποτελεσμάτων από το Υπουργείο Παιδείας και η κατάσταση με την αναλυτική βαθμολογία του κάθε υποψήφιου που εξασφάλισε θέση στις Στρατιωτικές Σχολές. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι βαθμοί αυτοί είναι αναρτημένοι στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας/Υπηρεσία Εξετάσεων).
Και γιατί να συμβαίνει αυτό; Γιατί η άδικη «αναγωγή» σας ή ούτως αποκαλούμενη στατιστική σας επεξεργασία ευνόησε και τους πέντε και τους ανέβασε άδικα τον βαθμό τους με αποτέλεσμα να εξασφαλίσουν θέσεις; Τι γίνεται με το δικαίωμα του γιου μου να εξασφαλίσει θέση; Ή μήπως το δικαίωμα του θυσιάζεται στο βωμό των δικαιωμάτων των άλλων και στην άδικη «αναγωγή» / στατιστική σας επεξεργασία. Αυτό που έγινε είναι απαράδεκτο και πολύ άδικο. Ένα παιδί χάνει τη θέση που διεκδικεί και τη θέση του την παίρνουν πέντε υποψήφιοι με χαμηλότερη πραγματική βαθμολογία. Αυτό σημαίνει ότι ολόκληρο το οικοδόμημα των αδιάβλητων Παγκύπριων Εξετάσεων καταρρέει. Ο νόμος της Δημοκρατίας μας το λέει καθαρά «Η ίση μεταχείριση των άνισων είναι το ίδιο απαράδεκτη με την άνιση μεταχείριση των ίσων».
Είναι απαράδεκτο να εξασφαλίζει κάποιος θέση Αξιωματικού στις Στρατιωτικές Σχολές με πραγματικό βαθμό 10,16/20, επειδή είναι μαθητής της Τεχνικής Σχολής και να μένει εκτός ο γιος μου με πολύ ψηλότερη βαθμολογία. Αν θέλετε, κύριε Υπουργέ, να ελκύσετε μαθητές στις Τεχνικές Σχολές, να βρείτε άλλα κίνητρα, δίκαια κίνητρα κι όχι να αδικείτε τους μαθητές των Λυκείων που γράφουν πολύ καλύτερα απ’ αυτούς. Και να μου λέει ο γιος μου, ότι αν πήγαινε σε Τεχνική Σχολή θα περνούσε σίγουρα, γιατί θα έγραφε πολύ καλύτερα απ’ αυτούς στις εξετάσεις, κάτι που έγινε τελικά. Επιπρόσθετα, γιατί δόθηκε θέση σε απόφοιτο Λυκείου με χαμηλότερη βαθμολογία; Από τη μια ευνοούνται οι μαθητές των Τεχνικών Σχολών με τεράστια αναγωγή και από την άλλη ευνοούνται οι μαθητές που γράφουν Χημεία, Βιολογία με αυξημένη αναγωγή. Ίσως αυτό γίνεται για να βοηθήσει να ανέβει ο βαθμός των φοιτητών της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κύπρου, για να είναι οπωσδήποτε πάνω από 19, και σαν αποτέλεσμα να επωφελούνται και οι μαθητές που διεκδικούν άλλες θέσεις με αυτά τα μαθήματα πρόσβασης;
Είμαι, λοιπόν, αναγκασμένος να κοινοποιήσω τις πραγματικές βαθμολογίες των προαναφερόμενων, εκτός από τα δικά μας υπουργεία Άμυνας και Παιδείας και στα
αντίστοιχα υπουργεία Εθνικής Άμυνας και Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Ελλάδας, για να τους αποδείξω την κατάφορη αδικία που υπέστη ο γιος μας στις παγκύπριες εξετάσεις 2019.
Επίσης ήθελα να σας αναφέρω ότι δεν αρμόζει σε έναν αρμόδιο λειτουργό της Υπηρεσίας Εξετάσεων, με τον οποίο είχα τηλεφωνική επικοινωνία στις 2/7/2019, να μου λέει χαρακτηριστικά ότι «αυτή τη διαμαρτυρία την κάνετε γιατί δεν βολεύτηκε ο γιος σας»; Τι γίνεται δηλαδή στο Υπουργείο σας; Βολεύετε άτομα; Αξίζει να τονιστεί ότι τη διαμαρτυρία την κάνουμε γιατί αδικήθηκε ο γιος μας και βολεύτηκαν άλλοι πέντε. Και να μην μας παρηγορούν κάποιοι άλλοι λειτουργοί σας ότι είμαστε στους άτυχους. Μήπως οι Παγκύπριες Εξετάσεις είναι τελικά τυχερό παιχνίδι και εξασφαλίζουν θέση οι τυχεροί; Ή είναι απλά θέμα επιλογής σχολείου, Λύκειο ή Τεχνική Σχολή; Τι να πούμε;
Ελπίζω να λάβετε σοβαρά υπόψη την επιστολή μας και να προβείτε άμεσα στα απαραίτητα διορθωτικά μέτρα για την άρση αυτής της πρωτοφανούς αδικίας. Είναι δυνατόν να εισέρχονται στις Στρατιωτικές Σχολές μαθητές με τέτοιες πραγματικές βαθμολογίες και να αφήνετε πίσω έναν που έγραψε πολύ καλύτερα απ’ αυτούς.
Επίσης για να θεωρήσουμε ότι οι Παγκύπριες Εξετάσεις είναι αδιάβλητες, παρακαλώ να κοινοποιήσετε τους επιλαχόντες με τη σειρά για κάθε στρατιωτική σχολή ξεχωριστά, αφού δεν γίνεται επίσημα δεύτερη κατανομή, όπως γίνεται στις υπόλοιπες σχολές.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων για το ενδιαφέρον σας και περιμένω σύντομα την απάντηση σας.
Κοιν. : Υπηρεσία Εξετάσεων
Υπουργείο Άμυνας Κύπρου
Επίτροπος Διοικήσεως Κύπρου
Υπουργείο Εθνικής Άμυνας Ελλάδας
Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Ελλάδα
Οι σελίδες μας παραμένουν ανοιχτές για την απάντηση των αρμόδιων Υπουργείων.
ΣΤΑ ΠΑΓΩΤΑ ΗΡΑΚΛΗΣ ΣΤΟ ΠΛΑΤΥ ΑΓΛΑΝΤΖΙΑΣ ΚΥΡΗΝΕΙΑΣ 66
(ΚΟΝΤΑ ΣΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΑΥΡΑΕΤΟΣ)