Την ερχόμενη Παρασκευή 10 Αυγούστου 2018
ολοκληρώνονται και σταματούν οι εργασίες επί
του οδοστρώματος των λεωφόρων Αγλαντζιάς, Λάρνακος και Αμμοχώστου, μετά από 2,5 χρόνια (Ιανουάριο του 2016). Οι μπουλντόζες φεύγουν και μια νέα εποχή αρχίζει για τους κατοίκους της Αγλαντζιάς αλλά και για όσους διέρχονται από εκεί με τα οχήματά τους. Ήδη καταγράφεται αύξηση της οδικής κυκλοφορίας από τις συγκεκριμένες λεωφόρους, ενώ σταδιακά αναμένεται και περαιτέρω αύξησή της.
Ο δήμαρχος Αγλαντζιάς, Χαράλαμπος Πετρίδης, αναφέρει ότι οι εργασίες σταματούν μεν την ερχόμενη Παρασκευή, όμως θα επαναρχίσουν μετά από τρεις εβδομάδες, τέλος Αυγούστου. Στην κυκλοφορία δόθηκαν επίσημα οι τρεις λεωφόροι για χρήση από τα αυτοκίνητα, όμως υπολείπεται ακόμη η κατασκευή των πεζοδρομίων. «Παράλληλα τρέχει η διαδικασία για τη δενδροφύτευση των τριών λεωφόρων με σχετική προκήρυξη διαγωνισμού από τα Δημόσια Έργα και το Τμήμα Δασών. Εκτός απρόοπτου, η δενδροφύτευση θα αρχίσει τον Οκτώβρη και θα ολοκληρωθεί σε διάστημα δύο μηνών».
Οι εργασίες επί του οδοστρώματος ήταν προγραμματισμένο να ολοκληρωθούν πριν να ανοίξουν τα σχολεία τον ερχόμενο μήνα, όμως όπως λέει ο δήμαρχος Αγλαντζιάς, έχει επιτευχθεί η ολοκλήρωσή τους πιο νωρίς.
«Από τον Σεπτέμβρη δεν θα έχουμε κλειστές παρόδους και μεγάλα μηχανήματα στις λεωφόρους που προκαλούσαν μέχρι σήμερα ταλαιπωρία στους διερχόμενους οδηγούς» τονίζει.
Το όλο έργο ολοκληρώνεται, όμως σύμφωνα με τα συμβόλαια που έχουν υπογραφεί, ο εργολάβος είναι υπόχρεος, μέχρι και ενάμιση χρόνο μετά την παράδοσή του, να προβεί σε επιδιορθώσεις χωρίς επιπρόσθετη χρέωση, εάν παρουσιαστούν προβλήματα στην όλη κατασκευή.
«Αυτή την περίοδο, ως δήμος καταβάλλουμε προσπάθεια όπως εξασφαλιστεί το απαραίτητο κονδύλι, ώστε να μπορέσουμε να προχωρήσουμε και με την επίπλωση των λεωφόρων, που περιλαμβάνει παγκάκια, καλάθους για άχρηστα, στάσεις λεωφορείων κ.ά.», λέει ο δήμαρχος.
Οι τρεις λεωφόροι, μετά την ανάπλασή τους, διαθέτουν ειδικούς κόλπους για στάση των λεωφορείων αλλά και για σύντομη στάθμευση αυτοκινήτων επί του οδοστρώματος. Κατά γενική ομολογία, οι κόλποι αυτοί είναι σχετικά στενοί και επικίνδυνοι. Τα αυτοκίνητα που σταθμεύουν σε αυτούς καταλαμβάνουν ολόκληρο τον χώρο και έτσι, όταν ο οδηγός προσπαθεί να εξέλθει από το όχημα, η πόρτα που ανοίγει κλείνει μέρος της αριστερής λωρίδας που χρησιμοποιούν τα διερχόμενα αυτοκίνητα.
Όπως παραδέχεται ο δήμαρχος Αγλαντζιάς, οι χώροι στάθμευσης επί του οδοστρώματος είναι στενοί και ίσως πέραν από τις μίνιμουμ προδιαγραφές. «Για να γίνουν μεγαλύτεροι χώροι, έπρεπε να χαλάσουν υφιστάμενα κτήρια και αυτό ήταν αδύνατο. Δεν πρέπει να ξεχνάμε όμως ότι το συγκεκριμένο έργο αναμέναμε 10 – 15 χρόνια για να ξεκινήσει και όλα αυτά είναι συνεπακόλουθα όλης αυτής της καθυστέρησης. Είναι όπως το Κυπριακό, που καταλήγουμε στο εφικτό και όχι στο ευκταίο. Οι οδηγοί που σταθμεύουν στους χώρους αυτούς, πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί όταν ανοίγουν τις πόρτες των οχημάτων τους, διότι κάτι τέτοιο εγκυμονεί κινδύνους. Ορισμένοι χώροι στάθμευσης είναι πλάτους 1,80 – 1,85. Εάν σταματήσει λεωφορείο σε ένα από αυτούς τους κόλπους και συμπτωματικά διέρχονται την ίδια ώρα δύο άλλα λεωφορεία από τις δύο λωρίδες οδοστρώματος τότε σίγουρα έχουμε πρόβλημα».
Αλλάζουν άρδην τα δεδομένα
Ο δήμαρχος Αγλαντζιάς αποφεύγει να χαρακτηρίσει «δρόμους-βιτρίνα» τις τρεις λεωφόρους μετά την ολοκλήρωση των οδικών έργων και προσεγγίζει κάπως πιο επιφυλακτικά το όλο θέμα:
«Δεν θέλω να χρησιμοποιήσω τη φράση δρόμος-βιτρίνα, όμως σίγουρα είναι ένας δρόμος ο οποίος αλλάζει άρδην τα δεδομένα της Αγλαντζιάς προς το καλύτερο. Με τα οδικά έργα, κάποιες επιχειρήσεις υπέφεραν, ενώ κάποιες άλλες έκλεισαν, όμως πλέον σταθεροποιούνται τα πράγματα, θα έχουμε πιθανές νέες επενδύσεις στην περιοχή, νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις.
»Με το νέο εξοπλισμό και με τη δενδροφύτευση των λεωφόρων, σίγουρα θα έχουμε ένα έργο το οποίο θα αλλάξει την όψη της πόλης».
Όπως παραδέχεται, στις λεωφόρους παρατηρείται αύξηση της τροχαίας κίνησης, αύξηση η οποία θα συνεχιστεί. Για να σταματήσει αυτή η αύξηση, όπως σημειώνει, πρέπει να δοθούν κίνητρα προς τους πολίτες από την πολιτεία για να εγκαταλείψουν τα οχήματά τους.
Νέα έργα στα σκαριά
Τα οδικά έργα στις λεωφόρους Αγλαντζιάς, Λάρνακος και Αμμοχώστου ολοκληρώνονται, όμως νέα έργα αναμένεται να αρχίσουν εντός το 2019 στην Αγλαντζιά.
Όπως αναφέρει ο δήμαρχος Χαράλαμπος Πετρίδης, εντός του νέου έτους θα ολοκληρωθεί ο ποδηλατόδρομος στη λεωφόρο Μακαρίου, ενώ θα προχωρήσουν και τα έργα κοντά στο εκκλησάκι του Αγίου Γεωργίου Αθαλάσσας, το οποίο αναπαλαιώνεται, ώστε να γίνει και εκεί ποδηλατόδρομος και πεζόδρομος που, μέσω του πάρκου Αθαλάσσας, θα οδηγούν προς το Γέρι.
Όπως διαβεβαιώνει ο δήμαρχος Αγλαντζιάς, παράλληλα με τα οδικά έργα στις τρεις λεωφόρους, έγιναν και «αθόρυβα» αντιπλημμυρικά έργα στην περιοχή Καθαρής, με κόστος €700.000. Παρόλα αυτά όμως, πρόσφατα, όταν είχαμε βροχές, παρατηρήθηκε συσσώρευση νερού στο οδόστρωμα κοντά στους νέους κυκλικούς κόμβους, γεγονός που ανησύχησε τις τοπικές Aρχές Αγλαντζιάς. Όπως διαπιστώθηκε, η συσσώρευση του νερού στο οδόστρωμα προκλήθηκε λόγω του ότι σχάρες ήταν κλειστές και δεν επέτρεπαν τη διοχέτευση του νερού στους οχετούς. Δόθηκαν οδηγίες και αφού άνοιξαν οι σχάρες, λύθηκε αμέσως το πρόβλημα. philenews
ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΣΤΙΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ ΤΟΥ SHOWTIME CY ΠΑΝΩ ΨΗΛΑ ΜΑΣ ΔΥΝΑΜΩΝΕΤΕ ΑΚΟΜΑ ΠΙΟ ΠΟΛΥ....
του οδοστρώματος των λεωφόρων Αγλαντζιάς, Λάρνακος και Αμμοχώστου, μετά από 2,5 χρόνια (Ιανουάριο του 2016). Οι μπουλντόζες φεύγουν και μια νέα εποχή αρχίζει για τους κατοίκους της Αγλαντζιάς αλλά και για όσους διέρχονται από εκεί με τα οχήματά τους. Ήδη καταγράφεται αύξηση της οδικής κυκλοφορίας από τις συγκεκριμένες λεωφόρους, ενώ σταδιακά αναμένεται και περαιτέρω αύξησή της.
Ο δήμαρχος Αγλαντζιάς, Χαράλαμπος Πετρίδης, αναφέρει ότι οι εργασίες σταματούν μεν την ερχόμενη Παρασκευή, όμως θα επαναρχίσουν μετά από τρεις εβδομάδες, τέλος Αυγούστου. Στην κυκλοφορία δόθηκαν επίσημα οι τρεις λεωφόροι για χρήση από τα αυτοκίνητα, όμως υπολείπεται ακόμη η κατασκευή των πεζοδρομίων. «Παράλληλα τρέχει η διαδικασία για τη δενδροφύτευση των τριών λεωφόρων με σχετική προκήρυξη διαγωνισμού από τα Δημόσια Έργα και το Τμήμα Δασών. Εκτός απρόοπτου, η δενδροφύτευση θα αρχίσει τον Οκτώβρη και θα ολοκληρωθεί σε διάστημα δύο μηνών».
Οι εργασίες επί του οδοστρώματος ήταν προγραμματισμένο να ολοκληρωθούν πριν να ανοίξουν τα σχολεία τον ερχόμενο μήνα, όμως όπως λέει ο δήμαρχος Αγλαντζιάς, έχει επιτευχθεί η ολοκλήρωσή τους πιο νωρίς.
«Από τον Σεπτέμβρη δεν θα έχουμε κλειστές παρόδους και μεγάλα μηχανήματα στις λεωφόρους που προκαλούσαν μέχρι σήμερα ταλαιπωρία στους διερχόμενους οδηγούς» τονίζει.
Το όλο έργο ολοκληρώνεται, όμως σύμφωνα με τα συμβόλαια που έχουν υπογραφεί, ο εργολάβος είναι υπόχρεος, μέχρι και ενάμιση χρόνο μετά την παράδοσή του, να προβεί σε επιδιορθώσεις χωρίς επιπρόσθετη χρέωση, εάν παρουσιαστούν προβλήματα στην όλη κατασκευή.
«Αυτή την περίοδο, ως δήμος καταβάλλουμε προσπάθεια όπως εξασφαλιστεί το απαραίτητο κονδύλι, ώστε να μπορέσουμε να προχωρήσουμε και με την επίπλωση των λεωφόρων, που περιλαμβάνει παγκάκια, καλάθους για άχρηστα, στάσεις λεωφορείων κ.ά.», λέει ο δήμαρχος.
Οι τρεις λεωφόροι, μετά την ανάπλασή τους, διαθέτουν ειδικούς κόλπους για στάση των λεωφορείων αλλά και για σύντομη στάθμευση αυτοκινήτων επί του οδοστρώματος. Κατά γενική ομολογία, οι κόλποι αυτοί είναι σχετικά στενοί και επικίνδυνοι. Τα αυτοκίνητα που σταθμεύουν σε αυτούς καταλαμβάνουν ολόκληρο τον χώρο και έτσι, όταν ο οδηγός προσπαθεί να εξέλθει από το όχημα, η πόρτα που ανοίγει κλείνει μέρος της αριστερής λωρίδας που χρησιμοποιούν τα διερχόμενα αυτοκίνητα.
Όπως παραδέχεται ο δήμαρχος Αγλαντζιάς, οι χώροι στάθμευσης επί του οδοστρώματος είναι στενοί και ίσως πέραν από τις μίνιμουμ προδιαγραφές. «Για να γίνουν μεγαλύτεροι χώροι, έπρεπε να χαλάσουν υφιστάμενα κτήρια και αυτό ήταν αδύνατο. Δεν πρέπει να ξεχνάμε όμως ότι το συγκεκριμένο έργο αναμέναμε 10 – 15 χρόνια για να ξεκινήσει και όλα αυτά είναι συνεπακόλουθα όλης αυτής της καθυστέρησης. Είναι όπως το Κυπριακό, που καταλήγουμε στο εφικτό και όχι στο ευκταίο. Οι οδηγοί που σταθμεύουν στους χώρους αυτούς, πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί όταν ανοίγουν τις πόρτες των οχημάτων τους, διότι κάτι τέτοιο εγκυμονεί κινδύνους. Ορισμένοι χώροι στάθμευσης είναι πλάτους 1,80 – 1,85. Εάν σταματήσει λεωφορείο σε ένα από αυτούς τους κόλπους και συμπτωματικά διέρχονται την ίδια ώρα δύο άλλα λεωφορεία από τις δύο λωρίδες οδοστρώματος τότε σίγουρα έχουμε πρόβλημα».
Αλλάζουν άρδην τα δεδομένα
Ο δήμαρχος Αγλαντζιάς αποφεύγει να χαρακτηρίσει «δρόμους-βιτρίνα» τις τρεις λεωφόρους μετά την ολοκλήρωση των οδικών έργων και προσεγγίζει κάπως πιο επιφυλακτικά το όλο θέμα:
«Δεν θέλω να χρησιμοποιήσω τη φράση δρόμος-βιτρίνα, όμως σίγουρα είναι ένας δρόμος ο οποίος αλλάζει άρδην τα δεδομένα της Αγλαντζιάς προς το καλύτερο. Με τα οδικά έργα, κάποιες επιχειρήσεις υπέφεραν, ενώ κάποιες άλλες έκλεισαν, όμως πλέον σταθεροποιούνται τα πράγματα, θα έχουμε πιθανές νέες επενδύσεις στην περιοχή, νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις.
»Με το νέο εξοπλισμό και με τη δενδροφύτευση των λεωφόρων, σίγουρα θα έχουμε ένα έργο το οποίο θα αλλάξει την όψη της πόλης».
Όπως παραδέχεται, στις λεωφόρους παρατηρείται αύξηση της τροχαίας κίνησης, αύξηση η οποία θα συνεχιστεί. Για να σταματήσει αυτή η αύξηση, όπως σημειώνει, πρέπει να δοθούν κίνητρα προς τους πολίτες από την πολιτεία για να εγκαταλείψουν τα οχήματά τους.
Νέα έργα στα σκαριά
Τα οδικά έργα στις λεωφόρους Αγλαντζιάς, Λάρνακος και Αμμοχώστου ολοκληρώνονται, όμως νέα έργα αναμένεται να αρχίσουν εντός το 2019 στην Αγλαντζιά.
Όπως αναφέρει ο δήμαρχος Χαράλαμπος Πετρίδης, εντός του νέου έτους θα ολοκληρωθεί ο ποδηλατόδρομος στη λεωφόρο Μακαρίου, ενώ θα προχωρήσουν και τα έργα κοντά στο εκκλησάκι του Αγίου Γεωργίου Αθαλάσσας, το οποίο αναπαλαιώνεται, ώστε να γίνει και εκεί ποδηλατόδρομος και πεζόδρομος που, μέσω του πάρκου Αθαλάσσας, θα οδηγούν προς το Γέρι.
Όπως διαβεβαιώνει ο δήμαρχος Αγλαντζιάς, παράλληλα με τα οδικά έργα στις τρεις λεωφόρους, έγιναν και «αθόρυβα» αντιπλημμυρικά έργα στην περιοχή Καθαρής, με κόστος €700.000. Παρόλα αυτά όμως, πρόσφατα, όταν είχαμε βροχές, παρατηρήθηκε συσσώρευση νερού στο οδόστρωμα κοντά στους νέους κυκλικούς κόμβους, γεγονός που ανησύχησε τις τοπικές Aρχές Αγλαντζιάς. Όπως διαπιστώθηκε, η συσσώρευση του νερού στο οδόστρωμα προκλήθηκε λόγω του ότι σχάρες ήταν κλειστές και δεν επέτρεπαν τη διοχέτευση του νερού στους οχετούς. Δόθηκαν οδηγίες και αφού άνοιξαν οι σχάρες, λύθηκε αμέσως το πρόβλημα. philenews
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΤΗΣ BIONIC ΚΑΝΤΕ ΑΠΛΑ ΚΛΙΚ ΕΔΩ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΜΑΣ ΕΔΩΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΣΤΙΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ ΤΟΥ SHOWTIME CY ΠΑΝΩ ΨΗΛΑ ΜΑΣ ΔΥΝΑΜΩΝΕΤΕ ΑΚΟΜΑ ΠΙΟ ΠΟΛΥ....
