Ανάμεσα στα 11 μοντέλα που δοκίμασε η Emissions Analytics,
κάποιο παρείχε 1% προστασία και κάποιο άλλο 90%!
Οι ερευνητές ανέλυσαν τον αέρα μέσα κι έξω από τα αυτοκίνητα, για να διαπιστώσουν πόσο αποτελεσματικά ήταν τα συστήματα κλιματισμού τους στην κατακράτηση ρύπων που συνδέονται με το άσθμα και άλλα προβλήματα υγείας.
Κάποια μοντέλα, όπως η Mercedes-Benz E-Class, κατακράτησαν το 90% των βλαβερών σωματιδίων, ακόμη και σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος.
Αντίθετα, κάποια άλλα, όπως το Toyota C-HR, κατακράτησαν μόλις το 1% των σωματιδίων, ενώ και το VW Polo περιορίστηκε στο 35%.
«Σοκαριστήκαμε από τις διαφορές μεταξύ των αυτοκινήτων», δήλωσε ο Nick Molden, CEO της Emissions Analytics που διεξήγαγε την έρευνα. «Οι οδηγοί μπορεί να εκτίθενται σε υψηλά επίπεδα ρυπαντών ενώ πιστεύουν ότι προστατεύονται από το σύστημα φιλτραρίσματος και αερισμού του αυτοκινήτου τους».
Η ρύπανση προέρχεται κυρίως από τις εξατμίσεις άλλων οχημάτων και πρόκειται βασικά για τοξικά σωματίδια διαμέτρου χιλιοστών του χιλιοστού (δηλ. μm), που είναι αρκετά μικρά για να περάσουν από τους πνεύμονες στο αίμα.
Ακόμη και πολύ μικρές ποσότητες αέρα μπορεί να περιέχουν χιλιάδες σωματίδια. Η Emissions Analytics βρήκε έως και 57.000 μικροσωματίδια ανά κυβικό εκατοστό (cc) αέρα, σε κάποια δείγματα σε δρόμους. Ένας άνθρωπος εισπνέει κάθε φορά κάπου 500 cc αέρα, οπότε οι πεζοί υπολογίζεται ότι εισπνέουν 28 εκατομμύρια μικροσωματίδια με κάθε ανάσα.
Ο Molden βρήκε ότι το σύστημα “climate control” του Toyota C-HR έκανε ελάχιστα πράγματα για να προστατέψει τους επιβάτες, κατακρατώντας το 1% των σωματιδίων. Το Ford Fiesta τα κατάφερε καλύτερα, δεσμεύοντας το 40%, όμως σε ένα δρόμο με επίπεδο ρύπανσης 43.000 σωματιδίων ανά cc αέρα, οι επιβάτες του και πάλι εισέπνεαν 12,9 εκατομμύρια μικροσωματίδια με κάθε ανάσα.
Η νέα Jaguar E-Pace δεν τα πήγε καλύτερα, επιτρέποντας στο 57% των σωματιδίων να εισέλθει στην καμπίνα.
Ο Molden επισημαίνει ότι ένα βασικό πρόβλημα είναι η έλλειψη επίσημων προδιαγραφών για τα συστήματα φιλτραρίσματος του αέρα. «Δίνονται ελάχιστα στοιχεία στους καταναλωτές για να ξέρουν τι αγοράζουν. Οπότε, αν έχεις παιδιά με άσθμα ή άλλες παθήσεις, δεν μπορείς να ξέρεις αν το αυτοκίνητο που αγοράζεις θα τα προστατεύει».
Τα περισσότερα αυτοκίνητα σου επιτρέπουν να κρατάς τους ρύπους έξω από την καμπίνα χρησιμοποιώντας το σύστημα ανακύκλωσης του αέρα. Όμως η Emissions Analytics διαπίστωσε ότι αυτό αυξάνει το επίπεδο του CO2, που προέρχεται από την αναπνοή του οδηγού και των επιβατών, μέχρι και έξι φορές πάνω από το συνηθισμένο. «Αυτό ενέχει τον κίνδυνο να κάνει τον οδηγό να νυστάξει και να εμπλακεί σε ατύχημα», λέει ο Molden.
H VW λέει ότι τα αυτοκίνητά της είναι εφοδιασμένα με πολλαπλά φίλτρα συγκράτησης των σωματιδίων και της γύρης, και προγραμματίζει να προσθέσει κι έναν αισθητήρα σωματιδίων στα μελλοντικά της μοντέλα.
Ο James Clark της Toyota Βρετανίας είπε: «Δεν το είχαμε αυτό υπόψη μας. Πρέπει να το εξετάσουμε για να κατανοήσουμε πώς κατέληξαν σε αυτά τα αποτελέσματα, που προκαλούν έκπληξη».
Ο Mike Hawes, CEO της SMMT (Ένωση Κατασκευαστών και Εμπόρων Αυτοκινήτων) είπε ότι δεν υπάρχουν επίσημες προδιαγραφές για τα συστήματα φιλτραρίσματος του αέρα στα αυτοκίνητα – πράγμα που σημαίνει ότι ο κάθε κατασκευαστής βάζει τις προδιαγραφές που θέλει:
«Οι κατασκευαστές έχουν εξελίξει τεχνολογίες, όπως ο αυτόματος κλιματισμός και τα φίλτρα ενεργού άνθρακα, ανταποκρινόμενοι στη ζήτηση από τους καταναλωτές αντί σε κάποιες νομοθετημένες προδιαγραφές. Δεδομένης της έλλειψης επίσημων προδιαγραφών, οι προδιαγραφές ποικίλλουν. Η αυτοκινητοβιομηχανία πάντως συνεργάζεται με τους νομοθέτες για να αξιολογήσει την ανάγκη νέων κανονισμών».
«Αυτό είναι ένα πολύ σοβαρό θέμα για τους ανθρώπους που οδηγούν για να πάνε στη δουλειά τους, όπως και για τους εργοδότες τους», καταλήγει ο Molden. «Το αυτοκίνητο είναι ο χώρος εργασίας τους, οπότε μπορεί να υπόκεινται σε νομοθεσίες υγείας και ασφάλειας. Η έρευνά μας δείχνει ότι πολλά αυτοκίνητα είναι επικίνδυνα για την υγεία του οδηγού τους»newsit
ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΣΤΙΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ ΤΟΥ SHOWTIME CY ΠΑΝΩ ΨΗΛΑ ΜΑΣ ΔΥΝΑΜΩΝΕΤΕ ΑΚΟΜΑ ΠΙΟ ΠΟΛΥ....
κάποιο παρείχε 1% προστασία και κάποιο άλλο 90%!
Οι ερευνητές ανέλυσαν τον αέρα μέσα κι έξω από τα αυτοκίνητα, για να διαπιστώσουν πόσο αποτελεσματικά ήταν τα συστήματα κλιματισμού τους στην κατακράτηση ρύπων που συνδέονται με το άσθμα και άλλα προβλήματα υγείας.
Κάποια μοντέλα, όπως η Mercedes-Benz E-Class, κατακράτησαν το 90% των βλαβερών σωματιδίων, ακόμη και σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος.
Αντίθετα, κάποια άλλα, όπως το Toyota C-HR, κατακράτησαν μόλις το 1% των σωματιδίων, ενώ και το VW Polo περιορίστηκε στο 35%.
«Σοκαριστήκαμε από τις διαφορές μεταξύ των αυτοκινήτων», δήλωσε ο Nick Molden, CEO της Emissions Analytics που διεξήγαγε την έρευνα. «Οι οδηγοί μπορεί να εκτίθενται σε υψηλά επίπεδα ρυπαντών ενώ πιστεύουν ότι προστατεύονται από το σύστημα φιλτραρίσματος και αερισμού του αυτοκινήτου τους».
Η ρύπανση προέρχεται κυρίως από τις εξατμίσεις άλλων οχημάτων και πρόκειται βασικά για τοξικά σωματίδια διαμέτρου χιλιοστών του χιλιοστού (δηλ. μm), που είναι αρκετά μικρά για να περάσουν από τους πνεύμονες στο αίμα.
Ακόμη και πολύ μικρές ποσότητες αέρα μπορεί να περιέχουν χιλιάδες σωματίδια. Η Emissions Analytics βρήκε έως και 57.000 μικροσωματίδια ανά κυβικό εκατοστό (cc) αέρα, σε κάποια δείγματα σε δρόμους. Ένας άνθρωπος εισπνέει κάθε φορά κάπου 500 cc αέρα, οπότε οι πεζοί υπολογίζεται ότι εισπνέουν 28 εκατομμύρια μικροσωματίδια με κάθε ανάσα.
Ο Molden βρήκε ότι το σύστημα “climate control” του Toyota C-HR έκανε ελάχιστα πράγματα για να προστατέψει τους επιβάτες, κατακρατώντας το 1% των σωματιδίων. Το Ford Fiesta τα κατάφερε καλύτερα, δεσμεύοντας το 40%, όμως σε ένα δρόμο με επίπεδο ρύπανσης 43.000 σωματιδίων ανά cc αέρα, οι επιβάτες του και πάλι εισέπνεαν 12,9 εκατομμύρια μικροσωματίδια με κάθε ανάσα.
Η νέα Jaguar E-Pace δεν τα πήγε καλύτερα, επιτρέποντας στο 57% των σωματιδίων να εισέλθει στην καμπίνα.
Ο Molden επισημαίνει ότι ένα βασικό πρόβλημα είναι η έλλειψη επίσημων προδιαγραφών για τα συστήματα φιλτραρίσματος του αέρα. «Δίνονται ελάχιστα στοιχεία στους καταναλωτές για να ξέρουν τι αγοράζουν. Οπότε, αν έχεις παιδιά με άσθμα ή άλλες παθήσεις, δεν μπορείς να ξέρεις αν το αυτοκίνητο που αγοράζεις θα τα προστατεύει».
Τα περισσότερα αυτοκίνητα σου επιτρέπουν να κρατάς τους ρύπους έξω από την καμπίνα χρησιμοποιώντας το σύστημα ανακύκλωσης του αέρα. Όμως η Emissions Analytics διαπίστωσε ότι αυτό αυξάνει το επίπεδο του CO2, που προέρχεται από την αναπνοή του οδηγού και των επιβατών, μέχρι και έξι φορές πάνω από το συνηθισμένο. «Αυτό ενέχει τον κίνδυνο να κάνει τον οδηγό να νυστάξει και να εμπλακεί σε ατύχημα», λέει ο Molden.
H VW λέει ότι τα αυτοκίνητά της είναι εφοδιασμένα με πολλαπλά φίλτρα συγκράτησης των σωματιδίων και της γύρης, και προγραμματίζει να προσθέσει κι έναν αισθητήρα σωματιδίων στα μελλοντικά της μοντέλα.
Ο James Clark της Toyota Βρετανίας είπε: «Δεν το είχαμε αυτό υπόψη μας. Πρέπει να το εξετάσουμε για να κατανοήσουμε πώς κατέληξαν σε αυτά τα αποτελέσματα, που προκαλούν έκπληξη».
Ο Mike Hawes, CEO της SMMT (Ένωση Κατασκευαστών και Εμπόρων Αυτοκινήτων) είπε ότι δεν υπάρχουν επίσημες προδιαγραφές για τα συστήματα φιλτραρίσματος του αέρα στα αυτοκίνητα – πράγμα που σημαίνει ότι ο κάθε κατασκευαστής βάζει τις προδιαγραφές που θέλει:
«Οι κατασκευαστές έχουν εξελίξει τεχνολογίες, όπως ο αυτόματος κλιματισμός και τα φίλτρα ενεργού άνθρακα, ανταποκρινόμενοι στη ζήτηση από τους καταναλωτές αντί σε κάποιες νομοθετημένες προδιαγραφές. Δεδομένης της έλλειψης επίσημων προδιαγραφών, οι προδιαγραφές ποικίλλουν. Η αυτοκινητοβιομηχανία πάντως συνεργάζεται με τους νομοθέτες για να αξιολογήσει την ανάγκη νέων κανονισμών».
«Αυτό είναι ένα πολύ σοβαρό θέμα για τους ανθρώπους που οδηγούν για να πάνε στη δουλειά τους, όπως και για τους εργοδότες τους», καταλήγει ο Molden. «Το αυτοκίνητο είναι ο χώρος εργασίας τους, οπότε μπορεί να υπόκεινται σε νομοθεσίες υγείας και ασφάλειας. Η έρευνά μας δείχνει ότι πολλά αυτοκίνητα είναι επικίνδυνα για την υγεία του οδηγού τους»newsit
ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΣΤΙΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ ΤΟΥ SHOWTIME CY ΠΑΝΩ ΨΗΛΑ ΜΑΣ ΔΥΝΑΜΩΝΕΤΕ ΑΚΟΜΑ ΠΙΟ ΠΟΛΥ....