RADIO ZENITH - ΡΑΔΙΟ ΖΕΝΙΘ

HONEYMOON CY CYPRUS

VELVET TOUCH PAFOS

Τετάρτη 20 Δεκεμβρίου 2017

ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΣΤΟΝ ΑΚΑΜΑ - ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ

Πέντε μήνες από την πρωτοφανή τραγωδία στη θάλασσα του Ακάμα με μια νεκρή και τέσσερις τραυματίες
από την πρόσκρουση ταχύπλοου σκάφους στα βράχια, η Αστυνομία προχώρησε σήμερα στη σύλληψη του χειριστή του μοιραίου σκάφους.

Ο 50χρονος Μηνάς Ιωάννου, ο οποίος εξακολουθεί έκτοτε να νοσηλεύεται σε σοβαρή κατάσταση στο Γενικό Νοσοκομείο Λευκωσίας, συνελήφθη για υπόθεση πρόκλησης θανάτου εξ αμελείας.

Μετά την εξέλιξη αυτή, άνδρες του ΤΑΕ Πάφου μετέβησαν στο Γενικό Νοσοκομείο Λευκωσίας όπου νοσηλεύεται για να γίνει η νενομισμένη διαδικασία της σύλληψης και στη συνέχεια να τον ανακρίνουν. Αν και ο χειριστής του ταχύπλοου θα εξακολουθήσει να νοσηλεύεται στο νοσοκομείο της πρωτεύουσας λόγω της σοβαρότητας της κατάστασης του, σύμφωνα με τους θεράποντες ιατρούς του, έχει πλέον συνέλθει από το κώμα και είναι εις θέση να έχει αντίληψη της διαδικασίας.

Η τραγωδία στον Ακάμα συνέβη το απόγευμα της 24ης Ιουλίου. Η θαλάσσια βόλτα κινέζων τουριστών στην περιοχή Φοντάνα Αμορόζα του Ακάμα, είχε ολέθριο τέλος, όταν το ταχύπλοο που τους μετέφερε έπεσε σε βράχια με σφοδρότητα, με αποτέλεσμα τον ακαριαίο θάνατο μιας 32χρονης Κινέζας, μόνιμης κατοίκου Λεμεσού και τον σοβαρό τραυματισμό των πέντε άλλων επιβαινόντων στο σκάφος, του χειριστή και τετραμελούς οικογένειας κινέζων επισκεπτών.

Η νεκροψία που έγινε τις επόμενες μέρες στη σωρό της άτυχης 32χρονης κατέδειξε θάνατο συνεπεία πολυτραυματισμού εξαιτίας του θαλάσσιου ατυχήματος. Η νεκροψία διενεργήθηκε στην παρουσία εκπροσώπων της οικογένειας της άτυχης γυναίκας, οι οποίοι έφθασαν στην Κύπρο από την Κίνα για τον σκοπό αυτό.

Βάσει των ερευνών των εμπειρογνωμόνων που διεξήχθησαν για πολλές μέρες μετά την τραγωδία, το μήκους 27 ποδών ταχύπλοο κινείτο με υπερβολικά μεγάλη ταχύτητα και σε πολύ κοντινή από την επιτρεπόμενη απόσταση από την ακτή. Όπως διαπιστώθηκε, ειδικότερα, το μέγεθος της ζημιάς στην πλώρη του σκάφους, που όπως χαρακτηριστικά ανέφερε αρμόδιος παράγοντας της Αστυνομίας «έγινε φυσερό σε έκταση πέραν του ενός μέτρου», καταδεικνύει και την μεγάλη ταχύτητα πρόσκρουσης του σκάφους στα βράχια, αλλά και το γεγονός ότι ο χειριστής δεν πρόλαβε να αντιδράσει.

«Αν το σκάφος διατηρούσε την ελάχιστη προβλεπόμενη απόσταση των 100 μέτρων από την εγγύτερη ακτή του σημείου διέλευσης του», ανέφερε, « σαφώς ο χειριστής θα είχε την χρονική ευχέρεια να αντιδράσει διαπιστώνοντας ότι πήγαιναν στα βράχια. Η ορμή με την οποία διαπιστωμένα πλέον προσέκρουσαν στα βράχια, αποδεικνύει ότι η πρόνοια της απόστασης αυτής δεν τηρήθηκε, καθώς και ότι το σκάφος δυνατό να είχε αναπτύξει ταχύτητες μέχρι και 40 κόμβους. Μια υπερβολικά μεγάλη ταχύτητα».

Παράλληλα, από την εξέταση στο σκάφος προκύπτει ότι άλλη μια ασφαλιστική δικλείδα δεν είχε ακολουθηθεί.

Πρόκειται για την πρόνοια της πρόσδεσης ειδικού κορδονιού που είναι συνδεδεμένο με τη μηχανή του σκάφους πάνω στο χέρι του χειριστή του σκάφους κατά την διάρκεια της κίνησης του σκάφους, ώστε σε περίπτωση κινδύνου με μια άμεση κίνηση του χεριού του ο χειριστής να σβήνει τη μηχανή. Το συγκεκριμένο κορδόνι, επεσήμανε αρμόδιος των ερευνών, βρέθηκε στο σημείο που αφήνεται όταν δεν χρησιμοποιείται, πράγμα που δείχνει ότι δεν ήταν στο χέρι του χειριστή την επίμαχη περίοδο.

Σοβαρές ήταν ωστόσο οι διαπιστώσεις των ειδικών των αρμοδίων κρατικών υπηρεσιών και για τη γενικότερη, πλην της μοιραίας βαρκάδας, κατάσταση αναφορικά με το ταχύπλοο. Αποκαλύφθηκε ότι το εν λόγω σκάφος δεν είχε άδεια κυκλοφορίας, δεν είχε αιτηθεί ελέγχου από τα αρμόδια τμήματα από την εγγραφή του το 2012, ενώ η κατάσταση του εξωτερικού του περιβλήματος καταδεικνύει παντελή έλλειψη συντήρησης. PHILENEWS ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΜΑΣ ΕΔΩ 
 ΚΑΝΤΕ LIKE ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΠΑΝΤΑ IN ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ