Πάνω από την περιοχή που η Τουρκία έχει δεσμεύσει για ασκήσεις την ερχόμενη εβδομάδα, πέταξε την Παρασκευή ζεύγος τουρκικών αεροσκαφών στην πρώτη τους εμφάνιση στο Αιγαίο μετά την απόπειρα πραξικοπήματος.
Το γεγονός σηματοδοτεί πρόθεση για θερμό φθινόπωρο, καθώς η Τουρκία έχει ήδη δεσμεύσει με NAVTEX και NOTAMs περιοχές ασκήσεων στο Αιγαίο.
Το ζεύγος των τουρκικών F-16 μπήκε σήμερα το μεσημέρι στον ελληνικό εναέριο χώρο στην περιοχή ανατολικά της Ρόδου, προερχόμενο από το Dalaman και παρέμεινε επί δώδεκα λεπτά στο FIR Αθηνών, για να εξέλθει από την περιοχή ανατολικά του Καστελλόριζου.
Η πτήση του είναι συναφής με τον θαλάσσιο χώρο που η Τουρκία δέσμευσε τις προηγούμενες ημέρες με τη ψευδο-NAVTEX 549/16, για την άσκηση που θα ξεκινήσει την ερχόμενη εβδομάδα.
Είναι γνωστό ότι η Τουρκία δεν έχει κατοχυρωμένο δικαίωμα να εκδίδει NAVTEX και συνεπώς όταν βγάζει τέτοιες ανακοινώσεις, στην πραγματικότητα δεν θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη από κανέναν.
Η Τουρκία ωστόσο με τραμπουκισμούς στο διεθνές δίκαιο, έχει καταφέρει να κερδίσει μια άτυπη ανοχή και να κατοχυρώσει με αυτό τον τρόπο δικαιώματα τα οποία μπορεί να επικαλεστεί σto μέλλον.
Η Maritime Safety Committee του διεθνούς ναυτιλιακού οργανισμού IMO καθόρισε το 1987 τις περιοχές ευθύνης για τις χώρες. Στο Αιγαίο η περιοχή ευθύνης για την έκδοση NAVTEX ανήκει στην Ελληνική Υδρογραφική Υπηρεσία από τους σταθμούς εκπομπής του Ηρακλείου και της Λήμνου.
Μέχρι το 2008 η Τουρκία δεν είχε εκφράσει οποιαδήποτε ένσταση. Από το 2008 η Τουρκία όρισε από μόνη της service area στο Αιγαίο, και υπάρχει επικάλυψη με την περιοχή που ανήκει στην ελληνική αρμοδιότητα. Η περιοχή ευθύνης της Τουρκίας δεν έχει εγκριθεί από τον IMO και συνεπώς οποιαδήποτε NAVTEX που εγκρίνει, δεν έχει καμία ισχύ.
Στο τέλος Αυγούστου Τουρκία επιδόθηκε σε ένα μπαράζ δεσμεύσεων περιοχών στο Αιγαίο, τόσο με οδηγίες προς ναυτικούς (NAVTEX) όσο και με οδηγίες προς πιλότους (NOTAM) δεσμεύοντας αρκετές περιοχές για ασκήσεις. Μάλιστα όπως συνηθίζει δέσμευσε και περιοχές που η Ελλάδα έχει την ευθύνη, βαφτίζοντάς τις τουρκικές, κατά την προσφιλή της συνήθεια.
Αυτό συνέβη με την ΝΟΤΑΜ 3837/16 της 31ης Αυγούστου με την οποία δεσμεύει περιοχή στην καρδιά του Αιγαίου μεταξύ Σκύρου-Ψαρών-Μεγάλου Καλόγερου για την περίοδο: 1, 5-8, 26-28 Σεπτεμβρίου και 10-12, 18 και 31 Οκτωβρίου.
Για την ίδια περιοχή εξέδωσε και ψευδο-NAVTEX(536/16).
Η Αθήνα απάντησε με τη ΝΟΤΑΜ 1858/16 χαρακτηρίζοντας την τουρκική ΝΟΤΑΜ ως άκυρη επισημαίνοντας ότι η μοναδική Αρχή υπεύθυνη για την ασφάλεια της Εναέριας Κυκλοφορίας στη συγκεκριμένη περιοχή είναι η ελληνική ΥΠΑ.
Δείτε ποιες περιοχές έχει δεσμεύσει στο Αιγαίο η Τουρκία με τις ψευδο-NAVTEX
Δείτε την ανακοίνωση του ΓΕΕΘΑ για την σημερινή τουρκική δραστηριότητα
ΤΟΥΡΚΙΚΕΣ ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ Κ.Ε.Κ. ΣΤΟ F.I.R. ΑΘΗΝΩΝ - ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ Ε.Ε.Χ. ΤΗΝ 2α ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2016
ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΙ : 1
ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΑ : 2 F-16
ΣΥΝΟΛΟ Α/Φ : 2
ΟΠΛΙΣΜΕΝΑ : -
ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ : 1
ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ : -
ΕΜΠΛΟΚΕΣ : -
ΠΕΡΙΟΧΗ : ΝΟΤΙΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΟ ΑΙΓΑΙΟ
Τα ανωτέρω α/φ αναγνωρίστηκαν και αναχαιτίστηκαν, σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες, κατά πάγια πρακτική.onalert
ΚΑΝΤΕ LIKE ΕΔΩ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΣΤΕ... ΣΗΜΕΡΑ ΤΙΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ ΤΟΥ... ΑΥΡΙΟ
Το γεγονός σηματοδοτεί πρόθεση για θερμό φθινόπωρο, καθώς η Τουρκία έχει ήδη δεσμεύσει με NAVTEX και NOTAMs περιοχές ασκήσεων στο Αιγαίο.
Το ζεύγος των τουρκικών F-16 μπήκε σήμερα το μεσημέρι στον ελληνικό εναέριο χώρο στην περιοχή ανατολικά της Ρόδου, προερχόμενο από το Dalaman και παρέμεινε επί δώδεκα λεπτά στο FIR Αθηνών, για να εξέλθει από την περιοχή ανατολικά του Καστελλόριζου.
Η πτήση του είναι συναφής με τον θαλάσσιο χώρο που η Τουρκία δέσμευσε τις προηγούμενες ημέρες με τη ψευδο-NAVTEX 549/16, για την άσκηση που θα ξεκινήσει την ερχόμενη εβδομάδα.
Είναι γνωστό ότι η Τουρκία δεν έχει κατοχυρωμένο δικαίωμα να εκδίδει NAVTEX και συνεπώς όταν βγάζει τέτοιες ανακοινώσεις, στην πραγματικότητα δεν θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη από κανέναν.
Η Τουρκία ωστόσο με τραμπουκισμούς στο διεθνές δίκαιο, έχει καταφέρει να κερδίσει μια άτυπη ανοχή και να κατοχυρώσει με αυτό τον τρόπο δικαιώματα τα οποία μπορεί να επικαλεστεί σto μέλλον.
Η Maritime Safety Committee του διεθνούς ναυτιλιακού οργανισμού IMO καθόρισε το 1987 τις περιοχές ευθύνης για τις χώρες. Στο Αιγαίο η περιοχή ευθύνης για την έκδοση NAVTEX ανήκει στην Ελληνική Υδρογραφική Υπηρεσία από τους σταθμούς εκπομπής του Ηρακλείου και της Λήμνου.
Μέχρι το 2008 η Τουρκία δεν είχε εκφράσει οποιαδήποτε ένσταση. Από το 2008 η Τουρκία όρισε από μόνη της service area στο Αιγαίο, και υπάρχει επικάλυψη με την περιοχή που ανήκει στην ελληνική αρμοδιότητα. Η περιοχή ευθύνης της Τουρκίας δεν έχει εγκριθεί από τον IMO και συνεπώς οποιαδήποτε NAVTEX που εγκρίνει, δεν έχει καμία ισχύ.
Στο τέλος Αυγούστου Τουρκία επιδόθηκε σε ένα μπαράζ δεσμεύσεων περιοχών στο Αιγαίο, τόσο με οδηγίες προς ναυτικούς (NAVTEX) όσο και με οδηγίες προς πιλότους (NOTAM) δεσμεύοντας αρκετές περιοχές για ασκήσεις. Μάλιστα όπως συνηθίζει δέσμευσε και περιοχές που η Ελλάδα έχει την ευθύνη, βαφτίζοντάς τις τουρκικές, κατά την προσφιλή της συνήθεια.
Αυτό συνέβη με την ΝΟΤΑΜ 3837/16 της 31ης Αυγούστου με την οποία δεσμεύει περιοχή στην καρδιά του Αιγαίου μεταξύ Σκύρου-Ψαρών-Μεγάλου Καλόγερου για την περίοδο: 1, 5-8, 26-28 Σεπτεμβρίου και 10-12, 18 και 31 Οκτωβρίου.
Για την ίδια περιοχή εξέδωσε και ψευδο-NAVTEX(536/16).
Η Αθήνα απάντησε με τη ΝΟΤΑΜ 1858/16 χαρακτηρίζοντας την τουρκική ΝΟΤΑΜ ως άκυρη επισημαίνοντας ότι η μοναδική Αρχή υπεύθυνη για την ασφάλεια της Εναέριας Κυκλοφορίας στη συγκεκριμένη περιοχή είναι η ελληνική ΥΠΑ.
Δείτε ποιες περιοχές έχει δεσμεύσει στο Αιγαίο η Τουρκία με τις ψευδο-NAVTEX
Δείτε την ανακοίνωση του ΓΕΕΘΑ για την σημερινή τουρκική δραστηριότητα
ΤΟΥΡΚΙΚΕΣ ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ Κ.Ε.Κ. ΣΤΟ F.I.R. ΑΘΗΝΩΝ - ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ Ε.Ε.Χ. ΤΗΝ 2α ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2016
ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΙ : 1
ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΑ : 2 F-16
ΣΥΝΟΛΟ Α/Φ : 2
ΟΠΛΙΣΜΕΝΑ : -
ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ : 1
ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ : -
ΕΜΠΛΟΚΕΣ : -
ΠΕΡΙΟΧΗ : ΝΟΤΙΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΟ ΑΙΓΑΙΟ
Τα ανωτέρω α/φ αναγνωρίστηκαν και αναχαιτίστηκαν, σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες, κατά πάγια πρακτική.onalert
ΚΑΝΤΕ LIKE ΕΔΩ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΣΤΕ... ΣΗΜΕΡΑ ΤΙΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ ΤΟΥ... ΑΥΡΙΟ