RADIO ZENITH - ΡΑΔΙΟ ΖΕΝΙΘ

HONEYMOON CY CYPRUS

VELVET TOUCH PAFOS

Τρίτη 1 Δεκεμβρίου 2015

Η ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΗ ΜΕΤΡΗΣΗ ΕΧΕΙ ΑΡΧΙΣΕΙ - ΤΙ ΘΑ ΕΧΕΙ Η ΝΕΑ... ΠΛΑΤΕΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ

Λευκωσία: Ζήτημα ημερών θεωρείται η κατασκευή του δαπέδου της Πλατείας Ελευθερίας η οποία ταλαιπωρεί τους Λευκωσιάτες εδώ και χρόνια και, σύμφωνα με πληροφορίες του «Φ», καταβάλλεται προσπάθεια ώστε να χυθεί το μπετόν αυτό το Σαββατοκύριακο.  

Οι εργασίες έχουν προχωρήσει προς αυτήν την κατεύθυνση και το προσεχές Σαββατοκύριακο θεωρείται το πλέον κατάλληλο, υπό την έννοια ότι απέχει σχετικά από τις γιορτές των Χριστουγέννων.  Στόχος του Δήμου είναι να ταλαιπωρηθούν τόσον οι καταναλωτές όσον και οι καταστηματάρχες το λιγότερο δυνατόν. Οι καθημερινές δεν ευνοούνται υπό την έννοια ότι εκτός από τα καταστήματα λειτουργούν και τα γραφεία.   Η ρίψη μπετόν θα διαρκέσει συνολικά περίπου 24 ώρες και λόγω των μεγάλων ποσοτήτων που θα χρησιμοποιηθούν και οι οποίες ανέρχονται σε 2.500 κυβικά μέτρα, θα δεσμευθεί ο χώρος γύρω από την Πλατεία Ελευθερίας.  Σχετική ανακοίνωση αναμένεται να εκδοθεί από τον Δήμο Λευκωσίας, ο οποίος θα ενημερώσει τους πολίτες ώστε να ρυθμίσουν τις μετακινήσεις τους και να διαφοροποιήσουν τα δρομολόγια τους. Κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης του έργου αναμένεται να επιστρατευθούν και τροχονόμοι για να διευκολύνουν τους οδηγούς.  

Για τη μεταφορά του μπετόν αρχικά είχε εκτιμηθεί ότι θα χρησιμοποιηθούν περίπου τριάντα μπετονιέρες οι οποίες θα εκτελέσουν συνολικά 250 αποστολές στον χώρο της Πλατείας καθ’ όλο το 24ωρο.  Κάθε μπετονιέρα θα μεταφέρει σε κάθε διαδρομή δέκα κυβικά μέτρα τσιμέντου. Η τοποθέτηση του τσιμέντου θα ξεκινήσει απόγευμα και θα ολοκληρωθεί, αν όλα πάνε καλά, το επόμενο απόγευμα. Αυτό προϋποθέτει ότι θα πρέπει να παράγονται περίπου 100 κυβικά μέτρα έτοιμου τσιμέντου ανά ώρα.  Αυτό με τη σειρά του προϋποθέτει ότι θα πρέπει να εργάζονται ή να βρίσκονται σε επιφυλακή οδηγοί αλλά και το προσωπικό που θα εργαστεί για την παραγωγή του τσιμέντου. 
Επιπλέον θα πρέπει να διασφαλιστεί ότι το εργοστάσιο θα λειτουργήσει περίπου 24 ώρες χωρίς να δημιουργηθούν προβλήματα ή αν δημιουργηθούν να αντιμετωπιστούν το ταχύτερο δυνατόν από εξειδικευμένο προσωπικό.  Για την κατασκευή της Πλατείας θα χρησιμοποιηθεί μπετόν λευκού χρώματος το οποίο θα παραχθεί στο τσιμεντοποιείο Βασιλικού. Αξίζει να σημειωθεί, ότι το πόσο λευκό ήταν το χρώμα του συγκεκριμένου τσιμέντου αποτέλεσε σημείο τριβής μεταξύ του προηγούμενου εργολάβου και της αρχιτέκτονα του έργου. Μάλιστα, τότε σημειώθηκαν και καθυστερήσεις στην υλοποίηση του έργου επειδή υπήρχε η απαίτηση να εισάγεται το τσιμέντο από το εξωτερικό, ώστε να είναι τόσο λευκό όσο το απαιτούσαν οι προδιαγραφές των σχεδίων.   Παράλληλα με την Πλατεία, θα χυθεί έτοιμο τσιμέντο και στη γέφυρα η οποία, όπως και η Πλατεία, έχει κάποια ιδιομορφία ως προς την καμπυλότητα αλλά και το πάχος της. Αξίζει να σημειωθεί ότι το πάχος της γέφυρας θα είναι ογδόντα εκατοστά.  Τόσο η γέφυρα που θα συνδέει την τάφρο με την Πλατεία όσον και η ίδια η Πλατεία, είναι μοναδικές στην Κύπρο και όπως μας ελέχθη, δεν αποκλείεται να μην υπάρχει ούτε και παγκοσμίως κάτι ανάλογο.  Πρωτότυπη αναμένεται να είναι και η διαμόρφωση της τάφρου κάτω από την πλατεία με την τοποθέτηση γρανίτη και γενικά την όλη τοπιοτέχνηση.  
Ο δήμαρχος Λευκωσίας, Κωνσταντίνος Γιωρκάτζης, σε πρόσφατη συνέντευξή του στον «Φ» προσδιόρισε τον Απρίλιο του 2016 ως τον χρόνο ολοκλήρωσης της Πλατείας, νοουμένου ότι δεν θα ανακύψουν ανυπέρβλητα προβλήματα. Με βάση το χρονοδιάγραμμα, το έργο θα πρέπει να υλοποιηθεί στις 16 Απριλίου (με στηθαία, μάρμαρα κ.λπ.), αλλά νέες εκτιμήσεις του Δήμου μεταθέτουν την ολοκλήρωση περί τα μέσα του 2016.   
Τί περιλαμβάνει το έργο   Στο πρώτο τμήμα προγραμματίστηκε ανακατασκευή της γέφυρας-πλατείας και υποστυλωμάτων με τη διατήρηση δύο λωρίδων κυκλοφορίας, διορθωτικές εργασίες στα ενετικά τείχη, ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες, εγκαταστάσεις ανελκυστήρων και εργασίες φωτισμού, εγκατάσταση αστικού εξοπλισμού, κατασκευή καταστημάτων και χώρων υγιεινής.  Το τμήμα περιλαμβάνει επίσης εργασίες για την ανάπλαση της τάφρου (δυτικά και ανατολικά του προμαχώνα Ντ’ Αβίλα) με τη διαμόρφωση υπαίθριων χώρων και την τοπιοτέχνησή της, την κατασκευή καταστημάτων και χώρων υγιεινής και τις ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις.  Στο δεύτερο τμήμα (για το οποίο αναμένεται να προκηρυχθούν νέες προσφορές) περιλαμβάνονται η δημιουργία του μετεπιβιβαστικού χώρου στάθμευσης στη λεωφόρο Ομήρου και η κατασκευή διώροφου χώρου στάθμευσης με ράμπες πρόσβασης από τον δρόμο, δημόσια αποχωρητήρια, σκάλα, ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις και ανελκυστήρες σύνδεσης του χώρου στάθμευσης και της τάφρου με τις πλατείες Σολωμού και Ελευθερίας.  Η λεωφόρος Ομήρου θα διαπλατυνθεί και θα δημιουργηθεί χώρος στάσεων λεωφορείων, κατασκευή νέων πεζοδρομίων, νέου οδοστρώματος, οδικού εξοπλισμού / φωτισμού και σήμανσης.philenews.ΚΑΝΤΕ LIKE ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΠΑΝΤΑ IN ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ