RADIO ZENITH - ΡΑΔΙΟ ΖΕΝΙΘ

HONEYMOON CY CYPRUS

VELVET TOUCH PAFOS

Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου 2022

ΒΡΟΧΗ ΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΣΤΟΥΣ ΣΚΟΥΤΕΡΑΔΕΣ - ΠΑΝΩ ΑΠΟ 700 ΤΑ ΕΞΩΔΙΚΑ


 Εκατοντάδες είναι τα εξώδικα πρόστιμα τους τελευταίους μήνες σε οδηγούς που χρησιμοποιούν λανθασμένα της συσκευές προσωπικής κινητικότητας ή αλλιώς e-scooters, με την Αστυνομία να βρίσκεται σε εγρήγορση, θέλοντας να αποφύγει οποιοδήποτε σοβαρό τροχαίο ατύχημα και ταυτόχρονα να ενημερώσει τους χρήστες για την ορθή χρήση των συσκευών κινητικότητας, που σε αρκετές περιπτώσεις αποτελούν κίνδυνο... θάνατο.

Με στοιχεία που εξασφάλισε ο REPORTER, από την 1η Σεπτεμβρίου μέχρι και την 20η Νοεμβρίου, έχουν εκδοθεί συνολικά 702 πρόστιμα, εκ των οποίων τα πλείστα και συγκεκριμένα τα 493, είναι για χρήση της συσκευής σε μη επιτρεπόμενο χώρο διακίνησης. Όπως μας ανέφερε μάλιστα ο κ. Τάσος Ασιήκκης, Υπαστυνόμος στο Τμήμα Τροχαίας, «τα πλείστα αδικήματα αφορούν πρόσωπα, τα οποία χρησιμοποιούσαν τα εν λόγω οχήματα σε μη επιτρεπόμενους χώρους διακίνησης και προφανώς, αυτό το φαινόμενο οφείλεται στο γεγονός ότι είτε οι πλείστοι χρήστες αγνοούν τις υποχρεώσεις τους, είτε επειδή επιθυμούν να διευκολύνονται στις διακινήσεις τους, υπονομεύοντας με αυτό τον τρόπο την ασφάλεια, κυρίως των ιδίων, στο οδικό δίκτυο».

Παράλληλα, δεκάδες πρόστιμα έχουν εκδοθεί και σε δεκάδες χρήστες των e-scooters οι οποίοι βρίσκονταν σε οποιοδήποτε αυτοκινητόδρομο ή σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας (60 καταγγελίες), σε χρήστες που βρίσκονταν εκτός της καθορισμένης λωρίδας διακίνησής τους (40 καταγγελίες) και σε χρήστες που μετέφεραν οποιοδήποτε αντικείμενο τοποθετημένο σε ή κρεμάμενο από οποιοδήποτε σημείο του e-scooter (25 καταγγελίες). Επιπρόσθετα, σημαντικός είναι ο αριθμός των καταγγελιών σε οδηγούς e-scooters, που δεν φέρουν προστατευτικό κράνος, αφού συνολικά καταγγέλθηκαν 41 πρόσωπα, για τη μη χρήση κράνους.

Η αναμενόμενη αύξηση στο μέλλον των συσκευών προσωπικής κινητικότητας, αλλά ενδεχομένως και των ποδηλάτων, ανέφερε ο κ. Ασιήκκης, «υπογραμμίζει την ανάγκη λήψης ειδικών μέτρων για βελτίωση της προστασίας των χρηστών τους. Από δικής μας πλευράς, έχουμε μεριμνήσει έτσι ώστε να εκδοθούν στο σύντομο μέλλον διαφωτιστικά φυλλάδια και σε διάφορες γλώσσες, πέραν της ελληνικής, λαμβάνοντας υπόψη ότι στους δρόμους μας κυκλοφορούν και αρκετοί υπήκοοι τρίτων χωρών».

Πάντως, τα στατιστικά στοιχεία από διάφορες χώρες της Ε.Ε. έχουν καταδείξει ότι οι πλείστες οδικές συγκρούσεις με τα οχήματα e-scooters, αφορούν πτώσεις των οδηγών τους όταν προσκρούουν σε μια πέτρα ή μια βαθιά λακκούβα, ενόσω οδηγούνται με υψηλή ταχύτητα. Στις πιο πολλές περιπτώσεις μάλιστα, σύμφωνα με τον κ. Ασσιήκκη, οι πτώσεις προκαλούνται σε συγκρούσεις με αυτοκίνητα ή μοτοσικλέτες. «Συνήθως, προκαλούνται τραύματα στα άνω και κάτω άκρα, στο κεφάλι και στο λαιμό. Η σοβαρότητα των τραυμάτων εξαρτάται από την ταχύτητα που αναπτύσσεται και από το κατά πόσο ο αναβάτης της συσκευής έφερε προστατευτικό κράνος».

Αξίζει να σημειωθεί, ότι σύμφωνα πάντα με τη Νομοθεσία, δικαίωμα χρήσης e-scooters έχουν μόνο άτομα ηλικίας άνω των 14 ετών και μεταξύ των κυριότερων προνοιών που τέθηκαν σε ισχύ, περιλαμβάνονται η υποχρέωση των χειριστών να φέρουν πάντοτε προστατευτικό κράνος και κατά τη διάρκεια της νύχτας φωσφορούχα διακριτικά.

Παράλληλα, έχει καθοριστεί ότι η διακίνηση τέτοιων συσκευών μπορεί να γίνεται μόνο σε δρόμο με ανώτατο όριο ταχύτητας 30 χιλιομέτρων, σε ποδηλατόδροµο, σε ποδηλατολωρίδα ή σε προέκταση ποδηλατοδρομου η οποία φέρει ειδικό σήμα. Από την άλλη, σε αυτοκινητόδρομους, δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, σε πλατείες ή σε πεζόδρομους, η χρήση τους απαγορεύεται.REPORTERCY