Σε μια εποχή που κυριαρχούν τα franchises και το σταριλίκι μετριέται από τα σόσιαλ μίντια, ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο θεωρείται ο “μονόκερος” του Χόλιγουντ, καθώς μπορεί και κερδίζει εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια χωρίς να χρειαστεί να φορέσει κάπα, να κρατήσει ένα φωτόσπαθο ή να έχει έναν κάποιον ατζέντη.
Θεωρείται δικαίως ένας από τους πιο ταλαντούχους ηθοποιούς της γενιάς του, καθώς διαθέτει τον αέρα του χολιγουντιανού σταρ αλλά και ένα μοναδικό ταλέντο, το οποίο σμιλεύτηκε πλάι σε ταλαντούχους σκηνοθέτες, όπως ο Μάρτιν Σκορτσέζε, ο Κουέντιν Ταραντίνο και ο Κρίστοφερ Νόλαν.
© Jon Kopaloff / Getty Images / Ideal Image
Έγινε παγκοσμίως γνωστός με την ταινία “Τιτανικός” του Τζέιμς Κάμερον, η οποία ήταν μεγαλύτερη εισπρακτική επιτυχία όλων των εποχών μέχρι και το 2010. Σύμφωνα με τον Τζιμ Γιαννόπουλος, ο οποίος ήταν υπεύθυνος για τη διεθνή διανομή της Fox εκείνη την εποχή, όταν η ταινία έκανε το ντεμπούτο της στο Τόκιο, επικράτησε πανδαιμόνιο. “Ολόκληρη η περιοχή του Τόκιο ουσιαστικά έκλεισε, με τους οπαδούς να βγαίνουν έξω για να δουν τον Λίο”, θυμάται ο Γιαννόπουλος για το έπος του Τζέιμς Κάμερον. “Είχε ήδη κερδίσει το κοινό με το “Romeo + Juliet”, αλλά με τον “Τιτανικό” ήταν κάτι το απίστευτο. Ήταν η πρώτη φορά στην ιστορία που μια ταινία ήταν Νο1 σε κάθε χώρα του κόσμου με τεράστιο περιθώριο.”
Έχουν περάσει 25 χρόνια από τότε, και ο 47χρονος ηθοποιός παραμένει ένας από τους πιο αναγνωρίσιμους σταρ παγκοσμίως. Στην πραγματικότητα είναι ίσως ο μόνος παγκόσμιος σούπερ σταρ που έχει απομείνει σε μια κινηματογραφική βιομηχανία, στην οποία μια εναλλάξιμη ομάδα ηθοποιών φοράει τακτικά κολάν για να πρωταγωνιστήσει σε ταινίες που, αν και κερδίζουν δισεκατομμύρια δολάρια, αγνοούνται από μεγάλη μερίδα του κοινού.
© Vittorio Zunino Celotto / Getty Images / Ideal Image
Σε αντίθεση με άλλους ηθοποιούς, όπως ο Γουίλ Σμιθ, ο Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ και η Τζένιφερ Λόρενς, των οποίων η δημοφιλία έχει εξασθενήσει τα τελευταία χρόνια, ο Ντι Κάπριο κάθεται μόνος του στο Πάνθεον του Χόλιγουντ χωρίς ποτέ να έχει κάνει μια ταινία με υπερήρωες, μια οικογενειακή ταινία ή ένα franchise. Ο ίδιος ο Ντι Κάπριο είναι το franchise.
Κέρδισε το πρώτο του Όσκαρ το 2016, για την ερμηνεία του στην ταινία “Η Επιστροφή” (κέρδισε 533 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως) και επέστρεψε μετά από τέσσερα χρόνια με το “Once Upon a Time in Hollywood” του Κουέντιν Ταραντίνο, για το οποίο λέγεται ότι έριξε το κασέ του κατά 5 εκατ. δολάρια – πάντα παίρνει 20 εκατ. δολάρια.
“Ένα από τα πράγματα που μου αρέσουν στον Λίο είναι ότι δεν παίζει σε δύο ταινίες το χρόνο”, λέει ο Ταραντίνο, κάνοντας μια σύγκριση με τους σημερινούς αστέρες όπως ο Ντουέιν Τζόνσον και ο Κέβιν Χαρτ, που είναι πανταχού παρόντες στα κοινωνικά μέσα και στους κινηματογράφους. “Σήμερα είναι, κατά κάποιο τρόπο, μόνος του. Όπως ο Αλ Πατσίνο ή ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο την δεκαετία του ’70, όπου δεν προσπαθούσαν να κάνουν δύο ταινίες το χρόνο – μπορούσαν αν ήθελαν, αλλά ήθελαν να κάνουν αυτό. Σημαίνει ότι αυτό πρέπει να είναι αρκετά καλό.”
Σύμφωνα με τον Τομ Ρόθμαν, πρόεδρο της Sony Pictures Motion Picture Group, ο Ντι Κάπριο έχει καταφέρει να δημιουργήσει το δικό του “brand αριστείας”, μέσα σε μια βιομηχανία που “brand” συνήθως σημαίνει Marvel, DC ή Λούκας. “Αυτό που είναι αξιοσημείωτο με τον Λίο είναι η συνέπεια του”, λέει ο Ρόθμαν, ο οποίος συνεργάστηκε για πρώτη φορά με τον Ντι Κάπριο στο “Romeo + Juliet” και τον “Τιτανικό”. “Είναι υπέροχος στις ταινίες, αλλά αυτό δεν είναι τυχαίο, καθώς σκίζεται στην δουλειά.”
Ο Μάρτιν Σκορτσέζε έχει δηλώσει πως ο Ντι Κάπριο ήταν ο λόγος που φούντωσε ξανά το πάθος του για τις ταινίες. “Έγινε η τέλεια μούσα. Ξαναγεννήθηκα”, δήλωσε ο σκηνοθέτης. “Ένα πράγμα που μου αρέσει στον Λιο – και το λέω πάντα αυτό – είναι ότι είναι φυσικό ταλέντο. Θα μπορούσε να παίζει και σε βουβές ταινίες. Είναι το ύφος στο πρόσωπο του, το βλέμμα του. Μπορείς να συνδεθείς μαζί του χωρίς να πει τίποτα. Δεν είναι όλοι έτσι.”
Η παραγωγός του “Django”, Στέισι Σερ, η οποία γνωρίζει τον Ντι Κάπριο από τότε που ήταν έφηβος, σημειώνει ότι η ένταση στην ερμηνεία του δεν είναι τυχαία. “Το κάνει να φαίνεται αβίαστο, αλλά είναι δουλειά 10.000 ωρών.”
Ο σκηνοθέτης της ταινίας “Η Επιστροφή”, Αλεχάντρο Γκονσάλες Ινιάριτου, μίλησε για την συνεργασία τους λέγοντας πως: “Είναι τελειομανής και απαιτεί πολλά από τον εαυτό του”. “Υπήρχε αυτή η σκηνή στο ποτάμι, στην οποία έπρεπε να επιπλέει πλάι σε τεράστια κομμάτια πάγου. Ποτέ δεν δίστασε, ακόμα και όταν είχαμε την σκηνή, ζήτησε να την επαναλάβουμε. Ήταν αδυσώπητος, ακόμα και όταν δεν ήταν απαραίτητο”, συμπλήρωσε.
Ενώ οι σύγχρονοι αστέρες προσπαθούν να διατηρήσουν την παρουσία τους μέσω των social media, αλλά και με ρόλους σε σειρές, ο Ντι Κάπριο συνεχίζει να ασχολείται μόνο με τον κινηματογράφο. Αντί να χρησιμοποιήσει το Twitter για αυτοπροβολή, προσπαθεί να περνάει περιβαλλοντικά μηνύματα
© Kevin Mazur / Getty Images / Ideal Image
Ο Ντι Κάπριο σπάνια μιλά για την προσωπική του ζωή ή ακόμα και την καριέρα του και συνήθως προωθεί μια ταινία μόνο σε συνεργασία με τον σκηνοθέτη. Παρά το γεγονός ότι είναι ένας από τους πιο φωτογραφημένους άντρες στον κόσμο, λίγα είναι γνωστά για την καθημερινή του ζωή.
Εκτός από εξαιρετικός ηθοποιός, είναι ένας πραγματικά υπέροχος άνθρωπος. Το Χόλιγουντ μπορεί να αλλάξει τους ανθρώπους, αλλά δεν άλλαξε τον Λεονάρντο, και αυτό δεν είναι κάτι που το λέμε εμείς. news it