Εντεκα οι επικρατέστεροι υποψήφιοι - Τρεις οι κατηγορίεςΛευκοί, σκούροι, μαύροι και μία γυναίκα βρίσκονται ανάμεσα στους υποφήφιους αντικαταστάτες του Τζέιμς Μποντ
Next James Bond is... Αυτός είναι ο πονοκέφαλος για τους παραγωγούς. Η λίστα μακροσκελής. Εντεκα οι επικρατέστεροι υποψήφιοι. Τρεις οι κατηγορίες. Και ένας το αφεντικό. Δηλαδή, η Μπάρμπαρα Ντάνα Μπρόκολι. Η οποία, μαζί με τον συνέταιρό της έχουν μέχρι στιγμής αποταμιεύσει γύρω στο μισό δισεκατομμύριο δολάρια από το «No Time to Die». Παγκοσμίως φυσικά. Σ՚ αυτό το «μεικτό» ποσό πρέπει να προστεθεί το αντίτιμο των περίπου 300.000 εισιτηρίων από την πανελλαδική εξόρμηση της τελευταίας εμφάνισης του Ντάνιελ Κρεγκ ως Τζέιμς Μποντ.
Και οι έντεκα υποψήφιοι και επικρατέστεροι προέρχονται από Μεγάλη Βρετανία. Εκ των οποίων οι τέσσερις από Ιρλανδία και ένας από Σκοτία. Οι υπόλοιποι Αγγλοι. Δηλαδή γεννημένοι στην Αγγλία. Ανάμεσά τους τρεις με «έγχρωμη» φλέβα. Από Ζιμπάμπουε η μητέρα του Ρεζέ-Ζαν Πέιτζ. Από Σιέρα Λεόνε και Γκάνα οι γονείς του Ιντρις Ελμπα. Και από Τζαμάικα οι ρίζες της Λασάνα Λιντς.
Γυναίκα; Και γυναίκα και black. Εντελώς black. Ως πράκτωρ 007 μετά τον οριστικό «ενταφιασμό» του Ντάνιελ Κρεγκ. O «M» φρόντισε γι՚ αυτό. Αφού, σου λέει, ο Τζέιμς έχει αποσυρθεί και διάγει βίο οικογενειακό και τρυφερό, τότε ο αριθμός 007 ταιριάζει στη Νόμι (Λασάνα Λιντς).
Ο πρώτος που αντέδρασε στην ιδέα μετατροπής του Τζέιμς Μποντ σε γυναίκα ήταν ο Ντάνιελ Κρεγκ. Που προηγουμένως φρόντισε -και καλώς έπραξε- να διευρύνει το θησαυροφυλάκιό του κατά εκατό εκατομμύρια δολάρια. Τόσα όσα από τις αμοιβές, τα ποσοστά και τα μπόνους.
Ενα από τα βασικά και συντριπτικά επιχειρήματά του είναι φυσικά και το όνομα - «πώς θα τη λέμε, Τζέιμι Μποντ; Αστείο». Επίσης, ως γνωστόν, φρόντισε να μιλήσει για τα «ελαττωματάκια» του Μποντ, τόσο για την αχόρταγη σεξουαλική πείνα του, όσο και για τον κυνισμό του. Αυτά στο παρελθόν. Με το «No Time to Die» βάζει μυαλό, κάνει στροφή 180 μοιρών, εγκαταλείπει όλα τα χούγια, αφοσιώνεται στη γυναικούλα του και στην κορούλα του και σκοτώνεται ως ήρωας για τη σωτηρία πρωτίστως της οικογένειάς του.
Μαύροι, κίτρινοι, Ινδιάνοι
Δύο άνθρωποι θα αποφασίσουν για τη συνέχεια του Τζέιμς Μποντ. Και οι δύο είναι σεναριογράφοι: ο Νιλ Πέρβις και ο Ρόμπερτ Γουέιντ. Το πλήθος των θεατών αγνοεί την ύπαρξη των γραφιάδων. Και είναι φυσικό. Ομως αυτοί ήταν που «μεταποίησαν» τον χαρακτήρα του Τζέιμς Μποντ. Αυτοί τον ήθελαν σκληρό, περιθωριακό, ολίγον κοντό και ξανθό. Ανάμεσα στον Σον Κόνερι της δεκαετίας του ՚60 και στον Ντάνιελ Κρεγκ του 21ου αιώνα μεσολαβεί χάσμα τεράστιο. Λογικό.
Οι σεναριογράφοι οφείλουν να πορεύονται με τα δεδομένα της εποχής τους. Και η σημερινή εποχή κυριαρχείται από ένα πράγμα: Political correctness. Σαν να λέμε «πολιτικώς ορθό». Τι είναι αυτό; Μακριά από το «MeToo», μακριά από πολλά κρεβάτια και μακριά από έλλειψη συναισθήματος. Και φυσικά μαύροι, κίτρινοι, Ινδιάνοι, όλες οι φυλές του Θεού είναι ευπρόσδεκτες εδώ.
Αυτός είναι ο λόγος που ο 007 είναι γυναίκα στον τελευταίο Τζέιμς Μποντ. Αυτός ο λόγος που όχι μόνο γυναίκα, αλλά και έγχρωμη, σχεδόν κατάμαυρη. Αλλωστε, στην περίπτωση που ο Τζο Μπάιντεν εγκαταλείψει τον μάταιο τούτο κόσμο, ως πρόεδρος των ΗΠΑ θα ορκιστεί η αντιπρόεδρος, δηλαδή η 56χρονη Καλιφορνέζα Καμάλα Χάρις, προερχόμενη από Ινδή μητέρα. Who κnows.
Σύμφωνα, λοιπόν, με τους προβληματισμούς των δύο αυτών συγγραφέων που έβαλαν τις υπογραφές τους σε όλα τα τελευταία πέντε σενάρια του Τζέιμς Μποντ -από το «Casino Royal» του 2006 μέχρι το «No Time to Die»- το δίλημμα είναι ένα: να επαναφέρουν τον διάδοχο του Ντάνιελ Κρεγκ στη γνωστή του κατάσταση ή να τον μεταμορφώσουν σε κάποιο ρομαντικό, ευαίσθητο πράκτορα, ολότελα καθαρό;
Δηλαδή, να μηδενίσουν το κοντέρ και να αρχίσουν από εκεί που ξεκίνησε ο Σον Κόνερι το 1962; Ή ο διάδοχος να μοιάζει σαν αντίγραφο του Ντάνιελ Κρεγκ στην τελευταία του εμφάνιση; Ιδού το δίλημμα.
Γκέι ένας Τζέιμς Μποντ; Κι όμως
Δύο, λένε, οι απαραίτητες προϋποθέσεις για να λάβει κάποιος ή κάποια αυτό το ευλογημένο και χρυσοφόρο χρίσμα. Το πρώτο, η καταγωγή και το δεύτερο, η κάποια αίσθηση που έχει κάνει το όνομά του και η εμφάνισή του στις ΗΠΑ. Γιατί στις ΗΠΑ και γιατί στο Χόλιγουντ; Επειδή εκεί η μεγάλη αγορά. Εκεί τα μεγάλα, θηριώδη στούντιο. Εκεί το promotion, το «σπρώξιμο», η καμπάνια. Εκεί οι λάμψεις, εκεί τα κόκκινα χαλιά. Αλλωστε, είναι γνωστό το «προαιώνιο» δεδομένο του American Cinema. Οι μισοί, περίπου, stars, ηθοποιοί και σκηνοθέτες προέρχονται από τα πρωτοξάδερφα της Μεγάλης Βρετανίας.
Ολα τα υπόλοιπα είναι ανοικτά. Ποια είναι αυτά; Ας πούμε αν το χρώμα των μαλλιών θα είναι μαύρο, καστανό ή ξανθό. Αν το χρώμα των οφθαλμών θα είναι μπλε. Αν το χρώμα του δέρματος θα είναι λευκό, σκούρο ή μαύρο. Και αν ο σεξουαλικός προσανατολισμός θα είναι αρσενικός, θηλυκός ή ενδιάμεσος. Οπως gay ας πούμε!
Απίθανο το βλέπω. Αλλά ουδείς μπορεί να αποφανθεί κατηγορηματικά γι՚ αυτό. Οπότε βλέποντας και κάνοντας, λοιπόν. Αλλωστε και σύμφωνα με τις νέες οδηγίες και με το political correctness, κάθε νέος μετά την ενηλικίωσή του στα δεκαεπτά αποφασίζει μόνος του ποιος ακριβώς θα είναι ο σεξουαλικός προσανατολισμός του. Μέχρι τα δεκαεπτά αυτοπροσδιορίζεται ως «it». Αυτό. Απίστευτο, αλλά πέρα ως πέρα αληθινό.
Μουσείο Κέρινων Ομοιωμάτων Madame Tussauds
Για παράδειγμα, μετά την 35η ταινία Τζέιμς Μποντ (η τελευταία είναι η 25η), μιλάμε τώρα για τριάντα χρόνια μετά, κάπου στο 2051, όταν όλα θα έχουν αλλάξει και όταν το «it» θα έχει αφομοιωθεί από το υποσυνείδητο των μαζών ολόκληρου του πλανήτη, πλην μουσουλμάνων, ε, τότε, μπορεί να είναι επιτακτικό ο James Bond ως gay και μάλιστα νυμφευμένος με κάποιον άλλον σαν αυτόν! Ισως και Ρώσο. Ισως και Κινέζο. Εξαρτάται από τις παγκόσμιες ισορροπίες και από την πολιτική των ΗΠΑ και των πρωτοξάδερφων της Γηραιάς Αλβιώνος.
Τα μορφολογικά χαρακτηριστικά ορισμένων υποψηφίων είναι εντελώς κομμένα και ραμμένα να ταιριάζουν σε ένα νέο Τζέιμς Μποντ αμφιβόλου αποκλειστικού σεξουαλικού προσανατολισμού. Κάτι μεταξύ αρσενικού και θηλυκού. Αυτό το κυρίαρχο σημερινό μοντέλο. Η περίπτωση του Αμερικανού, γαλλικής προελεύσεως, Τιμοτέ Σαλαμέ είναι η πλέον εκκωφαντική. Οποιος έχει δει την ιταλική τανία «Να με φωνάζεις με το όνομά μου» θα πειστεί εντελώς. Τι είναι «αυτό»; Κάτι στο ενδιάμεσο. Πάντως ουδεμία σχέση με Σον Κόνερι, με Πιρς Μπρόσναν, με Ντάνιελ Κρεγκ, μα ούτε με Ρότζερ Μουρ.
Ολοι αυτοί που κάποτε ενσάρκωσαν το 007 της Βρετανικής ΜΙ6, ανήκουν πια στο Μουσείο Κέρινων Ομοιωμάτων της Madame Tussauds. Οι επερχόμενοι, όπως το εκκρεμές, αιωρούνται πότε απ՚ ՚δώ και πότε από ՚κεί. Γιατί όχι και με γυναίκες αλλά και με άνδρες; Πειράζει; protothema