Οι Λευκωσιάτες θα κληθούν να πληρώσουν περίπου €1 εκατ. «αέρα» για να επισπευσθούν οι εργασίες της λεωφόρου Μακαρίου που μόλις πρόσφατα ξεκίνησαν, αν εγκριθεί σχετικό αίτημα που υπεβλήθη. Αξίζει να σημειωθεί, πως ο δήμαρχος Λευκωσίας Κωνσταντίνος Γιωρκάτζης ζητά να εγκριθεί το επιπλέον ποσόν προκειμένου να ολοκληρωθεί το έργο τρεις μήνες νωρίτερα, οπόταν για κάθε μήνα επίσπευσης θα δαπανώνται €300.000.
Ο Δήμος Λευκωσίας απευθύνθηκε στην Κεντρική Επιτροπή Αλλαγών και Απαιτήσεων (ΚΕΑΑ) και όπως πληροφορείται ο «Φ», στόχος είναι να παραδοθεί το έργο πριν τα Χριστούγεννα του 2021. Πιέσεις για επίσπευση του έργου ασκούν οι καταστηματάρχες της Μακαρίου οι οποίοι όντως αντιμετωπίζουν και θα αντιμετωπίσουν προβλήματα και τους επόμενους μήνες, δεδομένου ότι η πρόσβαση στα καταστήματά τους αντικειμενικά δεν είναι όπως προηγουμένως.
Όπως πληροφορείται ο «Φ», υπάρχουν επιφυλάξεις στους κόλπους της ΚΕΑΑ, όχι επειδή δεν αναγνωρίζουν τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν στον κύκλο εργασιών των καταστημάτων αλλά κυρίως επειδή στο παρελθόν δεν ζητήθηκε και δεν εγκρίθηκε ανάλογη επίσπευση, κάτι το οποίο ίσως θεωρηθεί ότι παραπέμπει σε ευνοϊκή μεταχείριση των καταστηματαρχών της Μακαρίου. Μέλη της ΚΕΑΑ θεωρούν επίσης, πως το έργο καθυστέρησε να αρχίσει επειδή στόχος ήταν η έναρξη των εργασιών μετά την ολοκλήρωση της Φάσης Α του εμπορικού τριγώνου που περιβάλλει τις οδούς Στασικράτους, Μνασιάδου (τμήμα), Πριγκιπίσσης Ντε Τύρας και Θεοφάνους Θεοδότου. Στο μεταξύ, προέκυψε και η πανδημία του κορωνοϊού, οπόταν δημιουργήθηκαν νέα εμπόδια με τους περιορισμούς στη λειτουργία των εργοταξίων. Μέλη της ΚΕΑΑ διερωτούνται επίσης αν αξίζει να πληρωθεί ένα τόσο μεγάλο ποσόν για ένα τόσο μικρό χρονικό διάστημα.
Κάτι άλλο που απασχολεί, είναι το γιατί δεν ελήφθη πρόνοια στο συμβόλαιο για λειτουργία του εργοταξίου περισσότερες ώρες, ώστε να μην πληρωθεί τόσο μεγάλο ποσόν για επίσπευση των εργασιών.
Από την άλλη, προβάλλεται το επιχείρημα πως κάτι τέτοιο θα δημιουργούσε προηγούμενο, οπόταν και σε άλλα έργα τα οποία επηρεάζουν καταστηματάρχες δεν θα ήταν εύκολο να απορριφθεί ανάλογο αίτημα επίσπευσης των διαδικασιών.
Αστάθμητοι παράγοντες
Ο Δήμος Λευκωσίας δεν καθόρισε τις αυξημένες ώρες που ζητά να λειτουργούν τα εργοτάξια ώστε να ολοκληρωθεί το έργο εγκαίρως. Παρατηρούν επίσης, πως επειδή υπάρχουν αστάθμητοι παράγοντες, είναι δυνατόν να εγκριθεί το κονδύλι και στη συνέχεια, είτε λόγω καιρικών συνθηκών είτε λόγω πιθανών νέων μέτρων περιορισμού στα εργοτάξια, να μην καταστεί δυνατόν να ολοκληρωθεί το έργο στην ώρα του, έστω και με επίσπευση των διαδικασιών.
Μέλη της ΚΕΑΑ θεωρούν επίσης, πως από τη στιγμή που υπάρχει δυνατότητα τμηματικής παράδοσης του έργου, θα μπορούσε να δοθεί το βάρος να παραδοθούν εγκαίρως, αντί να τίθεται στόχος παράδοσης ολόκληρου του έργου ταυτόχρονα.
Τέλος, μέλη της ΚΕΑΑ δεν επιθυμούν να θεωρηθεί ότι ενέκριναν την επίσπευση επειδή πρόκειται για την λεωφόρο Μακαρίου και να κατηγορηθούν ότι υπήρχε οποιαδήποτε σκοπιμότητα στην απόφαση τους.
Όπως πληροφορείται ο «Φ», η ΚΕΑΑ θα κληθεί σύντομα να αποφασίσει επί του συγκεκριμένου και όπως όλα δείχνουν, η απόφαση θα είναι αρνητική για τον Δήμο.
Σημειώνεται, πως στην παρούσα φάση εκτελούνται εργασίες από το ύψος της Αστυνμίας Λυκαβητού μέχρι και τον πύργο «360». Η Β Φάση θα καλύψει την Λεωφόρο Μακαρίου Γ’, την Αναστασίου Γ. Λεβέντη και παρόδους.
Βάσος Βασιλείου PHILENEWS