Στο κυνήγι τουριστών βγήκε επίσημα η Κύπρος μετά
την ανακοίνωση των ημερομηνιών για άνοιγμα των δύο αεροδρομίων και των
ξενοδοχείων. Το πρώτο βήμα έγινε με την κατηγοριοποίηση των χωρών σε δύο
γκρουπ και τις διαδικασίες που θα ακολουθούνται, ενώ το δεύτερο στάδιο
(που είναι και το πιο κρίσιμο) αφορά στην προσέλκυση των τουριστών.
Σε συνεχείς επαφές βρίσκονται το υφυπουργείο Τουρισμού και
η Hermes Airports για την προσέλκυση αεροπορικών εταιρειών, ενώ
διαρκείς είναι και οι συζητήσεις μαζί με μεγάλους tour operators του
εξωτερικού. Ακόμη δεν έχει κλειδώσει τίποτα, γι’ αυτό και είναι διάχυτη η
ανησυχία ανάμεσα στους φορείς, παρά τις διαβεβαιώσεις του υφυπουργού
Τουρισμού Σάββα Περδίου ότι υπάρχει έντονο ενδιαφέρον.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Η διαδικασία που θα ακολουθείται για επαναπατρισθέντες
Αυτή η βδομάδα αλλά και η επόμενη, θα είναι καθοριστικές
για την πορεία των κρατήσεων, καθότι θα φανερώσει εάν το ενδιαφέρον των
τουριστικών πρακτόρων θα μετουσιωθεί σε πράξη. Η ΤUI έχει μιλήσει με
κολακευτικά σχόλια για την Κύπρο, ωστόσο, το πότε θα φέρει τους πρώτους
τουρίστες κι από πού ακόμη είναι άγνωστο. Ερωτηματικά εγείρονται και για
τις αγορές της Ρωσίας, Βρετανίας και Σουηδίας καθότι καμιά από τις δύο
πλευρές δεν είναι έτοιμη είτε για να στείλει, είτε για να υποδεχθεί
κόσμο. Την ίδια ώρα, πονοκέφαλο προκαλούν τα κρούσματα που έφτασαν από
Βρετανία και οι ενδείξεις είναι ότι η συγκεκριμένη αγορά θα καθυστερήσει
να ανοίξει. Άξιο αναφοράς πάντως, είναι το γεγονός ότι Βρετανία, Ρωσία
και Σουηδία αποτελούν το 80% με 85% του τουριστικού προϊόντος της
επαρχίας Αμμοχώστου.
Επομένως, τα μάτια είναι στραμμένα πλέον στην Κεντρική
Ευρώπη και το Ισραήλ. Η Κεντρική Ευρώπη θα είναι το στοίχημα που θα
πρέπει να κερδίσει η Κύπρος. Το υφυπουργείο Τουρισμού και η Hermes
Airports θα πρέπει να κάνουν αγώνα δρόμου για να πείσουν τις αεροπορικές
εταιρείες να συνεχίσουν τα δρομολόγια τους προς την χώρα μας ώστε να
μεταφέρουν τουρίστες. Με Αυστρία, Γερμανία και Πολωνία υπάρχει καλή
συνδεσιμότητα και αναμένεται να ξεκαθαρίσει το πτητικό πρόγραμμα των
αερομεταφορέων για την μετά τον κορωνοϊό εποχή. Επίσης, η Ελβετία είναι
μια αγορά που -αν και μικρή- άφηνε καλό συνάλλαγμα στη χώρα μας. Aπό
Λάρνακα υπήρχε συνδεσιμότητα με τρεις ελβετικές πόλεις μέσω πέντε
αεροπορικών εταιρειών. Θα υπάρξει το ανάλογο ενδιαφέρον; Αντίστοιχα και
με τη Νορβηγία υπάρχει συνδεσιμότητα με πέντε αεροδρόμια και πέντε
αεροπορικές εταιρείες.
Επιστολή στους συνεργάτες
Παρά τις προκλήσεις και τα πολλά ανοιχτά μέτωπα, το μήνυμα
που θα δοθεί προς τα έξω είναι ότι η Κύπρος έχει ανοίξει και είναι
έτοιμη για τουρισμό. Μάλιστα, σύμφωνα με τις πληροφορίες του «Φ», στα
σκαριά βρίσκεται και σχετική επιστολή η οποία θα σταλεί προς τους
συνεργάτες της Κύπρου- ταξιδιωτικούς πράκτορες και αεροπορικές
εταιρείες. Η επιστολή θα λάβει υπόψη και τα σχόλια όλων των τουριστικών
φορέων. Ουσιαστικά, θα αναφέρονται οι ημερομηνίες ανοίγματος των
αεροδρομίων, οι διαδικασίες που ακολουθήθηκαν και θα ακολουθούνται και
το πώς θα γίνεται η υποδοχή των τουριστών στην Κύπρο. Όπως πληροφορείται
ο «Φ», θα είναι με τη μορφή ερωτήσεων και απαντήσεων ώστε να
καταγράφεται αναλυτικά ο τρόπος με τον οποίο η Κύπρος θα τηρήσει τα
υγειονομικά πρωτόκολλα, αλλά και το τι θα γίνεται με τον χειρισμό ενός
κρούσματος.
Θα υπογράφουν ειδικό έγγραφο οι Τουρίστες
Δεν έχουν ακόμη καθοριστεί τελεσίδικα οι διαδικασίες που
θα ακολουθούν οι τουρίστες για την άφιξή τους στην Κύπρο. Γνωρίζουμε
πλέον ποιες χώρες θα χρειάζονται υγειονομικό πιστοποιητικό, δηλ,
αρνητικό αποτέλεσμα της εξέτασης για τον κορωνοϊό, ωστόσο, αυτή τη
στιγμή καθορίζονται οι λεπτομέρειες των διαδικασιών. Έχει ετοιμαστεί ένα
τρισέλιδο έγγραφο το οποίο θα πρέπει να συμπληρώνουν και να υπογράφουν
οι τουρίστες, ωστόσο, οι Αρχές προσανατολίζονται στην απλοποίησή του. Το
έγγραφο αυτό συζητήθηκε έντονα μεταξύ των φορέων του Τουρισμού και των
εμπλεκόμενων κυβερνητικών τμημάτων με το κρίσιμο ερώτημα να παραμένει:
ποιος θα έχει την ευθύνη για έλεγχο των εγγράφων. Καμιά αεροπορική
εταιρεία δεν παίρνει την ευθύνη να ελέγξει τα έγγραφα, επομένως αυτή η
διαδικασία θα πρέπει να γίνεται στην Κύπρο.
Επομένως, τίθεται και ένα ζήτημα με τις ουρές: θα στέκεται
ο επιβάτης πρώτα στον έλεγχο διαβατηρίων και μετά στον έλεγχο των
εγγράφων; Και τι θα γίνεται εάν κάποιος είναι ύποπτος. Θα απομονώνεται
αυτός ή όλοι οι επιβάτες της πτήσης;
Όπως πληροφορείται ο «Φ», το τρισέλιδο έγγραφο πρέπει να
συμπληρώνεται από όλους τους επιβάτες, ακόμα και από αυτούς που δεν θα
είναι απαραίτητο να έχουν μαζί τους τεστ κορωνοϊού.
Το έντυπο περιλαμβάνει διάφορα ερωτήματα για τον επιβάτη:
πού ταξίδεψε τις τελευταίες 14 μέρες, εάν ταξίδεψε σε χώρα που δεν
συμπεριλαμβάνεται στις κατηγορίες Α και Β.
Επιπρόσθετα, ο επιβάτης θα πρέπει να επιβεβαιώσει ότι δεν
παρουσίασε σύμπτωμα κορωνοϊού τις τελευταίες 72 ώρες και ότι δεν ήρθε σε
επαφή με ασθενή με κορωνοϊό τις τελευταίες 14 μέρες.
Το σημαντικότερο, ωστόσο, είναι η πρόνοια που θα κληθεί να
υπογράψει ότι με δική του ευθύνη έρχεται στο ταξίδι. Δηλαδή, αν γίνει
οτιδήποτε και βρεθεί θετικός δεν θα επιρρίψει καμιά ευθύνη σε αεροπορική
εταιρεία, υποστατικό ή στη Δημοκρατία. philenewsΠΑΜΕ ΣΤΑ ΠΑΓΩΤΑ ΗΡΑΚΛΗΣ - HERACLIS ΣΤΟ ΠΛΑΤΥ ΑΓΛΑΝΤΖΙΑΣ ΚΥΡΗΝΕΙΑΣ 66
(ΚΟΝΤΑ ΣΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΑΥΡΑΕΤΟΣ)