Με απίστευτα προσκόμματα και γελοίες
αιτιάσεις το Τμήμα Κοινωνικής Ενσωμάτωσης για Άτομα με Αναπηρίες
καθυστερεί την έγκριση αιτήματος ακρωτηριασμένου συμπολίτη μας για
παροχή οικονομικής βοήθειας ύψους €3.500 για σκοπούς αγοράς αναπηρικού
αυτοκινήτου. Συγκεκριμένα, το Τμήμα Κοινωνικής Ενσωμάτωσης θέτει ως
προϋπόθεση για την έγκριση του αιτήματος την εμφάνιση του
ακρωτηριασμένου συμπολίτη μας ενώπιον ιατροσυμβουλίου, το οποίο θα
κληθεί να πιστοποιήσει ότι... όντως το πόδι του είναι κομμένο.
Ο παραπονούμενος υπέβαλε στις 21 Νοεμβρίου δύο αιτήσεις στο Τμήμα Κοινωνικής Ενσωμάτωσης. Η πρώτη αφορούσε την εξασφάλιση ευρωπαϊκής κάρτας αναπηρίας και η δεύτερη την παροχή οικονομικής βοήθειας για αγορά αυτοκινήτου. Το αίτημα για την παραχώρηση ευρωπαϊκής κάρτας αναπηρίας εγκρίθηκε άμεσα, αφού το αρμόδιο Τμήμα αποδέχθηκε ως δικαιολογητικό το γεγονός ότι ο αιτητής είναι ήδη κάτοχος αναπηρικού αυτοκινήτου. Ωστόσο, ο παραπονούμενος βρίσκεται ακόμη στο περίμενε για την παροχή οικονομικής βοήθειας για αγορά αυτοκινήτου κι αυτό παρά το γεγονός ότι η τελευταία φορά που έκανε χρήση του εν λόγω δικαιώματος ήταν το 2003 (πριν από 16 χρόνια), ενώ με βάση το Σχέδιο ο δικαιούχος μπορεί να αιτείται και να λαμβάνει επιχορήγηση κάθε επτά χρόνια.
Παραβλέποντας το γεγονός ότι ο παραπονούμενος είναι ήδη κάτοχος αναπηρικού αυτοκινήτου και ευρωπαϊκής κάρτας αναπηρίας και παρά το ότι έχει ήδη προσκομίσει όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά από γιατρούς, απαίτηση του αρμοδίου Τμήματος είναι όπως ο αιτητής εμφανιστεί εκ νέου ενώπιον ιατροσυμβουλίου, προκειμένου η αναπηρία του να περάσει ξανά από πιστοποίηση, υποβάλλοντας τον ουσιαστικά σε μία άσκοπη και ψυχοφθόρα διαδικασία. Χθες μάλιστα ο παραπονούμενος, παρά τις προηγούμενες παραστάσεις διαμαρτυρίας, ενημερώθηκε από αρμόδιο λειτουργό του Τμήματος Κοινωνικής Ενσωμάτωσης πως έχει οριστεί ιατροσυμβούλιο για την ερχόμενη Δευτέρα, προκειμένου να περάσει και πάλι από αξιολόγηση.
Σε επικοινωνία του «Φ» με την Διευθύντρια του Τμήματος Κοινωνικής Ενσωμάτωσης Ατόμων με Αναπηρίες, Χριστίνα Φλουρέντζου μας λέχθηκε πως η πρακτική που ακολουθείται είναι να μη ζητείται επαναξιολόγηση για άτομα με αναπηρία που έχουν αξιολογηθεί στο παρελθόν από το Τμήμα και για τα οποία υπάρχει ήδη πιστοποίηση της αναπηρίας. Η κα. Φλουρέντζου επικαλούμενη προσωπικά δεδομένα δεν θέλησε να επεκταθεί περαιτέρω, ωστόσο δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να έχει γίνει κάποιο λάθος στην προκειμένη περίπτωση.
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι προ κρίσης το κονδύλι που αφορά την παροχή επιχορήγησης για σκοπούς απόκτησης αναπηρικού αυτοκινήτου άγγιζε τα €2,7 εκατ. ενώ μετά την οικονομική κρίση το κονδύλι έχει κουτσουρευτεί κατά 80%, με αποτέλεσμα να ανέρχεται πλέον μόλις στο μισό εκατομμύριο, ποσό το οποίο διαμοιράζεται στον αριθμό δικαιούχων αναπήρων.
Σημειώνεται ότι με βάση τη νομοθεσία, δικαιούχοι οικονομικής βοήθειας για αγορά αυτοκινήτου είναι άτομα ηλικίας 18-70 ετών που παρουσιάζουν σοβαρή αναπηρία στα άνω ή/και κάτω άκρα ή σοβαρή οπτική αναπηρία. Το ύψος της επιχορήγησης ανέρχεται στις €3.500 ή στις €4.500 στις περιπτώσεις που το άτομο είναι υποχρεωμένο να χρησιμοποιεί τροχοκάθισμα για τη διακίνησή του και είναι λήπτης του επιδόματος βαριάς κινητικής αναπηρίας ή/και επιδόματος φροντίδας σε παραπληγικά/τετραπληγικά άτομα. Για άτομα που χρειάζονται κατάλληλα διασκευασμένο αυτοκίνητο για να εισέρχονται και να επιβαίνουν εντός του οχήματος, καθήμενοι σε τροχοκάθισμα, το ύψος της επιχορήγησης ανέρχεται στις €9.000.
Ο παραπονούμενος υπέβαλε στις 21 Νοεμβρίου δύο αιτήσεις στο Τμήμα Κοινωνικής Ενσωμάτωσης. Η πρώτη αφορούσε την εξασφάλιση ευρωπαϊκής κάρτας αναπηρίας και η δεύτερη την παροχή οικονομικής βοήθειας για αγορά αυτοκινήτου. Το αίτημα για την παραχώρηση ευρωπαϊκής κάρτας αναπηρίας εγκρίθηκε άμεσα, αφού το αρμόδιο Τμήμα αποδέχθηκε ως δικαιολογητικό το γεγονός ότι ο αιτητής είναι ήδη κάτοχος αναπηρικού αυτοκινήτου. Ωστόσο, ο παραπονούμενος βρίσκεται ακόμη στο περίμενε για την παροχή οικονομικής βοήθειας για αγορά αυτοκινήτου κι αυτό παρά το γεγονός ότι η τελευταία φορά που έκανε χρήση του εν λόγω δικαιώματος ήταν το 2003 (πριν από 16 χρόνια), ενώ με βάση το Σχέδιο ο δικαιούχος μπορεί να αιτείται και να λαμβάνει επιχορήγηση κάθε επτά χρόνια.
Παραβλέποντας το γεγονός ότι ο παραπονούμενος είναι ήδη κάτοχος αναπηρικού αυτοκινήτου και ευρωπαϊκής κάρτας αναπηρίας και παρά το ότι έχει ήδη προσκομίσει όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά από γιατρούς, απαίτηση του αρμοδίου Τμήματος είναι όπως ο αιτητής εμφανιστεί εκ νέου ενώπιον ιατροσυμβουλίου, προκειμένου η αναπηρία του να περάσει ξανά από πιστοποίηση, υποβάλλοντας τον ουσιαστικά σε μία άσκοπη και ψυχοφθόρα διαδικασία. Χθες μάλιστα ο παραπονούμενος, παρά τις προηγούμενες παραστάσεις διαμαρτυρίας, ενημερώθηκε από αρμόδιο λειτουργό του Τμήματος Κοινωνικής Ενσωμάτωσης πως έχει οριστεί ιατροσυμβούλιο για την ερχόμενη Δευτέρα, προκειμένου να περάσει και πάλι από αξιολόγηση.
Σε επικοινωνία του «Φ» με την Διευθύντρια του Τμήματος Κοινωνικής Ενσωμάτωσης Ατόμων με Αναπηρίες, Χριστίνα Φλουρέντζου μας λέχθηκε πως η πρακτική που ακολουθείται είναι να μη ζητείται επαναξιολόγηση για άτομα με αναπηρία που έχουν αξιολογηθεί στο παρελθόν από το Τμήμα και για τα οποία υπάρχει ήδη πιστοποίηση της αναπηρίας. Η κα. Φλουρέντζου επικαλούμενη προσωπικά δεδομένα δεν θέλησε να επεκταθεί περαιτέρω, ωστόσο δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να έχει γίνει κάποιο λάθος στην προκειμένη περίπτωση.
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι προ κρίσης το κονδύλι που αφορά την παροχή επιχορήγησης για σκοπούς απόκτησης αναπηρικού αυτοκινήτου άγγιζε τα €2,7 εκατ. ενώ μετά την οικονομική κρίση το κονδύλι έχει κουτσουρευτεί κατά 80%, με αποτέλεσμα να ανέρχεται πλέον μόλις στο μισό εκατομμύριο, ποσό το οποίο διαμοιράζεται στον αριθμό δικαιούχων αναπήρων.
Σημειώνεται ότι με βάση τη νομοθεσία, δικαιούχοι οικονομικής βοήθειας για αγορά αυτοκινήτου είναι άτομα ηλικίας 18-70 ετών που παρουσιάζουν σοβαρή αναπηρία στα άνω ή/και κάτω άκρα ή σοβαρή οπτική αναπηρία. Το ύψος της επιχορήγησης ανέρχεται στις €3.500 ή στις €4.500 στις περιπτώσεις που το άτομο είναι υποχρεωμένο να χρησιμοποιεί τροχοκάθισμα για τη διακίνησή του και είναι λήπτης του επιδόματος βαριάς κινητικής αναπηρίας ή/και επιδόματος φροντίδας σε παραπληγικά/τετραπληγικά άτομα. Για άτομα που χρειάζονται κατάλληλα διασκευασμένο αυτοκίνητο για να εισέρχονται και να επιβαίνουν εντός του οχήματος, καθήμενοι σε τροχοκάθισμα, το ύψος της επιχορήγησης ανέρχεται στις €9.000.
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΤΗΣ BIONIC ΚΑΝΤΕ ΑΠΛΑ ΚΛΙΚ ΕΔΩ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΜΑΣ ΕΔΩ
ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΣΤΙΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ ΤΟΥ SHOWTIME CY ΠΑΝΩ ΨΗΛΑ ΜΑΣ ΔΥΝΑΜΩΝΕΤΕ ΑΚΟΜΑ ΠΙΟ ΠΟΛΥ....