Την βελτίωση της κατάστασης της υγείας των τριών ενήλικων τραυματιών του θανατηφόρου θαλάσσιου ατυχήματος της περασμένης Δευτέρας στον Ακάμα αναμένουν οι αρχές που εξετάζουν την τραγωδία, προκειμένου να δοθούν απαντήσεις σε πολλά «σκοτεινά σημεία» που διαπιστώνονται ήδη από την αρχή της διερεύνησης της υπόθεσης.
Σημεία τα οποία καταδεικνύουν ένα θολό τοπίο γύρω από την μοιραία βόλτα με το σκάφος, αλλά και γενικότερα για το καθεστώς δραστηριοποίησης στον κλάδο. Η ανεύρεση το μεσημέρι της Τρίτης του μοιραίου ταχύπλοου, έδωσε την ευκαιρία στους εξεταστές του Τμήματος Εμπορικής Ναυτιλίας, της Αστυνομίας και της Λιμενικής, να σχηματίσουν μια πρώτη εικόνα για τα δραματικά γεγονότα του απογεύματος της Δευτέρας. Βάσει των πρώτων ερευνών των εμπειρογνωμόνων, το μήκους 27 μέτρων ταχύπλοο κινείτο προφανώς με υπερβολικά μεγάλη ταχύτητα και σε πολύ κοντινή από την επιτρεπόμενη απόσταση από την ακτή. Όπως διαπιστώθηκε, ειδικότερα, το μέγεθος της ζημιάς στην πλώρη του σκάφους, που όπως χαρακτηριστικά ανέφερε αρμόδιος παράγοντας της Αστυνομίας στον Φιλελεύθερο «έγινε φυσερό σε έκταση πέραν του ενός μέτρου», καταδεικνύει και την μεγάλη ταχύτητα πρόσκρουσης του σκάφους στα βράχια, αλλά και το γεγονός ότι ο χειριστής δεν πρόλαβε να αντιδράσει.
Αν το σκάφος διατηρούσε την ελάχιστη προβλεπόμενη απόσταση των 100 μέτρων από την εγγύτερη ακτή του σημείου διέλευσης του», ανέφερε, « σαφώς ο χειριστής θα είχε την χρονική ευχέρεια να αντιδράσει διαπιστώνοντας ότι πήγαιναν στα βράχια.
Η ορμή με την οποία διαπιστωμένα πλέον προσέκρουσαν στα βράχια, αποδεικνύει ότι η πρόνοια της απόστασης αυτής δεν τηρήθηκε, καθώς και ότι το σκάφος δυνατό να είχε αναπτύξει ταχύτητες μέχρι και 40 κόμβους. Μια υπερβολικά μεγάλη ταχύτητα».
Παράλληλα, από την εξέταση στο σκάφος προκύπτει ότι άλλη μια ασφαλιστική δικλείδα δεν είχε ακολουθηθεί. Πρόκειται για την πρόνοια της πρόσδεσης ειδικού κορδονιού που είναι συνδεδεμένο με τη μηχανή του σκάφους πάνω στο χέρι του χειριστή του σκάφους κατά την διάρκεια της κίνησης του σκάφους, ώστε σε περίπτωση κινδύνου με μια άμεση κίνηση του χεριού του ο χειριστής να σβήνει τη μηχανή. Το συγκεκριμένο κορδόνι, επεσήμανε αρμόδιος των ερευνών, βρέθηκε στο σημείο που αφήνεται όταν δεν χρησιμοποιείται, πράγμα που δείχνει ότι δεν ήταν στο χέρι του χειριστή την επίμαχη περίοδο.
Σοβαρές είναι ωστόσο οι διαπιστώσεις των ειδικών των αρμοδίων κρατικών υπηρεσιών και για τη γενικότερη, πλην της μοιραίας βαρκάδας, κατάσταση αναφορικά με το ταχύπλοο. Αποκαλύπτεται πλέον ότι το εν λόγω σκάφος δεν είχε άδεια κυκλοφορίας, δεν είχε αιτηθεί ελέγχου από τα αρμόδια τμήματα από την εγγραφή του το 2012, ενώ η κατάσταση του εξωτερικού του περιβλήματος καταδεικνύει παντελή έλλειψη συντήρησης.
Μετά τις πρώτες και εμφανείς αυτές διαπιστώσεις παρατυπιών, η προσοχή στρέφεται στα αίτια που «έριξαν» το σκάφος στα βράχια. Εξετάζεται από χθες το ενδεχόμενο βλάβης στο σύστημα πλοήγησης του ταχύπλοου ή στα υδραυλικά του συστήματα, αφού η ταχύτητα πρόσκρουσης στα βράχια προεξοφλεί, σύμφωνα με τους ειδικούς, ότι η ισχύος 300 ίππων μηχανή λειτουργούσε κανονικά.
Οι εξεταστές δεν έχουν αποκλείσει στο στάδιο αυτό και το ενδεχόμενο προβλήματος υγείας του χειριστή την επίμαχη περίοδο του ατυχήματος, κάτι ωστόσο που δεν μπορεί να εξετασθεί επισταμένα πριν ο ίδιος ο 50χρονος μπορέσει να μιλήσει στους εξεταστές. Καταθέσεις αναμένουν να λάβουν οι ειδικοί και από τα ζεύγος των κινέζων για τις συνθήκες που επικρατούσαν στο σκάφος την ώρα της τραγωδίας.philenews ΚΑΝΤΕ LIKE ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΠΑΝΤΑ IN ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
Σημεία τα οποία καταδεικνύουν ένα θολό τοπίο γύρω από την μοιραία βόλτα με το σκάφος, αλλά και γενικότερα για το καθεστώς δραστηριοποίησης στον κλάδο. Η ανεύρεση το μεσημέρι της Τρίτης του μοιραίου ταχύπλοου, έδωσε την ευκαιρία στους εξεταστές του Τμήματος Εμπορικής Ναυτιλίας, της Αστυνομίας και της Λιμενικής, να σχηματίσουν μια πρώτη εικόνα για τα δραματικά γεγονότα του απογεύματος της Δευτέρας. Βάσει των πρώτων ερευνών των εμπειρογνωμόνων, το μήκους 27 μέτρων ταχύπλοο κινείτο προφανώς με υπερβολικά μεγάλη ταχύτητα και σε πολύ κοντινή από την επιτρεπόμενη απόσταση από την ακτή. Όπως διαπιστώθηκε, ειδικότερα, το μέγεθος της ζημιάς στην πλώρη του σκάφους, που όπως χαρακτηριστικά ανέφερε αρμόδιος παράγοντας της Αστυνομίας στον Φιλελεύθερο «έγινε φυσερό σε έκταση πέραν του ενός μέτρου», καταδεικνύει και την μεγάλη ταχύτητα πρόσκρουσης του σκάφους στα βράχια, αλλά και το γεγονός ότι ο χειριστής δεν πρόλαβε να αντιδράσει.
Αν το σκάφος διατηρούσε την ελάχιστη προβλεπόμενη απόσταση των 100 μέτρων από την εγγύτερη ακτή του σημείου διέλευσης του», ανέφερε, « σαφώς ο χειριστής θα είχε την χρονική ευχέρεια να αντιδράσει διαπιστώνοντας ότι πήγαιναν στα βράχια.
Η ορμή με την οποία διαπιστωμένα πλέον προσέκρουσαν στα βράχια, αποδεικνύει ότι η πρόνοια της απόστασης αυτής δεν τηρήθηκε, καθώς και ότι το σκάφος δυνατό να είχε αναπτύξει ταχύτητες μέχρι και 40 κόμβους. Μια υπερβολικά μεγάλη ταχύτητα».
Παράλληλα, από την εξέταση στο σκάφος προκύπτει ότι άλλη μια ασφαλιστική δικλείδα δεν είχε ακολουθηθεί. Πρόκειται για την πρόνοια της πρόσδεσης ειδικού κορδονιού που είναι συνδεδεμένο με τη μηχανή του σκάφους πάνω στο χέρι του χειριστή του σκάφους κατά την διάρκεια της κίνησης του σκάφους, ώστε σε περίπτωση κινδύνου με μια άμεση κίνηση του χεριού του ο χειριστής να σβήνει τη μηχανή. Το συγκεκριμένο κορδόνι, επεσήμανε αρμόδιος των ερευνών, βρέθηκε στο σημείο που αφήνεται όταν δεν χρησιμοποιείται, πράγμα που δείχνει ότι δεν ήταν στο χέρι του χειριστή την επίμαχη περίοδο.
Σοβαρές είναι ωστόσο οι διαπιστώσεις των ειδικών των αρμοδίων κρατικών υπηρεσιών και για τη γενικότερη, πλην της μοιραίας βαρκάδας, κατάσταση αναφορικά με το ταχύπλοο. Αποκαλύπτεται πλέον ότι το εν λόγω σκάφος δεν είχε άδεια κυκλοφορίας, δεν είχε αιτηθεί ελέγχου από τα αρμόδια τμήματα από την εγγραφή του το 2012, ενώ η κατάσταση του εξωτερικού του περιβλήματος καταδεικνύει παντελή έλλειψη συντήρησης.
Μετά τις πρώτες και εμφανείς αυτές διαπιστώσεις παρατυπιών, η προσοχή στρέφεται στα αίτια που «έριξαν» το σκάφος στα βράχια. Εξετάζεται από χθες το ενδεχόμενο βλάβης στο σύστημα πλοήγησης του ταχύπλοου ή στα υδραυλικά του συστήματα, αφού η ταχύτητα πρόσκρουσης στα βράχια προεξοφλεί, σύμφωνα με τους ειδικούς, ότι η ισχύος 300 ίππων μηχανή λειτουργούσε κανονικά.
Οι εξεταστές δεν έχουν αποκλείσει στο στάδιο αυτό και το ενδεχόμενο προβλήματος υγείας του χειριστή την επίμαχη περίοδο του ατυχήματος, κάτι ωστόσο που δεν μπορεί να εξετασθεί επισταμένα πριν ο ίδιος ο 50χρονος μπορέσει να μιλήσει στους εξεταστές. Καταθέσεις αναμένουν να λάβουν οι ειδικοί και από τα ζεύγος των κινέζων για τις συνθήκες που επικρατούσαν στο σκάφος την ώρα της τραγωδίας.philenews ΚΑΝΤΕ LIKE ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΠΑΝΤΑ IN ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ