Λευκωσία: Εκτενής έκτακτος έλεγχος τόσο στις διαδικασίες ασφάλειας πτήσεων όσο και στα τελευταία συμβάντα με βλάβες διεξήχθη χθες το πρωί από το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας στην Cobalt, μετά και τη σχετική οδηγία του υπουργού Μεταφορών, ενώ σήμερα το ζήτημα θα συζητηθεί σε συνάντηση της διεύθυνσης της αεροπορικής εταιρείας με τον γ. δ. του υπουργείου Συγκοινωνιών.
Παράλληλα, αν και έχει ικανοποιηθεί το υπουργείο σε σχέση με τα θέματα ασφάλειας, ζητά επίμονα στοιχεία για τους λόγους και τις επιπτώσεις της καθυστέρησης σε πτήσεις της Cobalt, που ήταν ντόμινο -αποτέλεσμα της καθήλωσης δύο αεροσκαφών στο έδαφος. Επίσης, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του «Φ», ζητήθηκε εκ νέου ανάλυση και στοιχεία για τις επιπτώσεις σε σχέση με τα οικονομικά της εταιρείας, αφού υπήρξαν αρκετές δαπάνες για αποζημιώσεις επιβατών και πρόσθετο κόστος συντήρησης.
Η Αρχή Αδειοδότησης ζητά εντός της εβδομάδας λεπτομερή ενημέρωση ώστε να διαπιστωθεί αν υπήρξε μεταβολή στην οικονομική κατάσταση της εταιρείας. Η Αρχή και η εταιρεία συμφώνησαν αυτό να ξεκαθαρίσει μέχρι το τέλος της εβδομάδας. Οπότε και η Αρχή θα συνέλθει για να εξετάσει αν υπήρξαν ή όχι αρνητικές επιπτώσεις που επιβάλλουν διαφοροποίηση των όρων της εμπορικής άδειας.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες του «Φ», ο έλεγχος των διαδικασιών ασφάλειας πτήσεων αλλά και των δύο τελευταίων συμβάντων, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι δεν υπάρχουν κενά ασφαλείας, ενώ η τεχνική διαχείριση των δύο συμβάντων ήταν σύμφωνη με τις απαιτήσεις των εγχειριδίων. Η συντήρηση και ο τεχνικός έλεγχος των αεροσκαφών, γίνεται από την πιστοποιημένη κυπριακή εταιρεία συντήρησης CAS, που συστάθηκε από στελέχη του τμήματος συντήρησης των Κυπριακών Αερογραμμών. Και για τις δύο περιπτώσεις –με την προσγείωση της Everjets στην Αθήνα και την επιστροφή της πτήσης για Μάντσεστερ του αεροσκάφους της Cobalt, ο επικεφαλής του τομέα ασφάλειας πτήσεων και οι επιθεωρητές αεροπλοϊμότητας έκριναν ότι όλες οι ενέργειες ήταν οι ενδεδειγμένες. Ενημερώθηκε σχετικά ο υπ. Μεταφορών και ο γ.δ. του υπουργείου και πρόεδρος της Αρχής Αδειοδότησης, Αλέκος Μιχαηλίδης.
Συνεργασία με ξένες Αρχές για Πολιτική Αεροπορία Σε αγορά υπηρεσιών Επιθεωρητών Ασφάλειας Πτήσεων από Αρχές Πολιτικής Αεροπορίας άλλης ή άλλων Αρχών Ευρωπαϊκών χωρών προχωρά το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας και το Υπουργείο Μεταφορών, για να καλύψει τα σημαντικά κενά που δημιουργεί η παγοποίηση των θέσεων για πρόσληψη μόνιμων επιθεωρητών. Σύμφωνα με τις διασταυρωμένες πληροφορίες του «Φ» ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη προς αυτή την κατεύθυνση διαβουλεύσεις με τις Αρχές Πολιτικής Αεροπορίας της Αυστρίας και της Ιρλανδίας, όπως και της Βρετανίας. Αιτία το γεγονός ότι βασικά τμήματα της Μονάδας Ασφάλειας Πτήσεων του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας, παραμένουν χωρίς πλήρη επάνδρωση. Η Μονάδα Ασφάλειας Πτήσεων, έχει το μεγαλύτερο μέρος ευθύνης για την επίβλεψη των αεροσκαφών του κυπριακού νηολογίου, αλλά και των εταιρειών με Κυπριακή Άδεια Πτητικών Επιχειρήσεων όπως και τις άδειες των πληρωμάτων.
Επίσης η Μονάδα Ασφάλειας Πτήσεων έχει και το μεγαλύτερο βάρος εργασίας στην εξέταση αιτήσεων για νέες αεροπορικές εταιρείες. Ακόμα έχουν την ευθύνη ελέγχων αεροσκαφών τρίτων χωρών που προσγειώνονται σε κυπριακά αεροδρόμια. Αποτελείται από τρεις τομείς, Αεροπλοϊμότητας, Πτητικών Επιχειρήσεων και Αδειοδότησης.
Στον τομέα Πτητικών Επιχειρήσεων, όπου επιθεωρούνται οι πτητικές διαδικασίες κάθε αεροπορικής εταιρείας και διεκπεραιώνεται ένα σημαντικό μέρος της διαδικασίας ελέγχου αιτήσεων για νέες αεροπορικές εταιρείες, με την ελλιπή στελέχωση του Τμήματος υπήρχαν δύο επιθεωρητές, εκ των οποίων ο ένας αποχώρησε και ο δεύτερος συνταξιοδοτείται πολύ σύντομα. Ακόμα και αν ξεκινήσουν σήμερα διαδικασίες πρόσληψης νέων Επιθεωρητών, για την ολοκλήρωση της πρόσληψης προσοντούχων, εκπαίδευσης με βάση τα ευρωπαϊκά πρότυπα για να μπορούν να ενεργούν ως Επιθεωρητές, χρειάζονται 30-36 μήνες.
Στο μεταξύ, υπάρχει σε εξέλιξη η εξέταση δύο αιτήσεων για νέες αεροπορικές εταιρείες (Charly και Orion) η οποία δεν θα μπορούσε να σταματήσει, δεδομένων των μέχρι τώρα αλλά και αναμενόμενων επενδύσεων και των επιχειρηματικών σχεδίων των εταιρειών.
Επίσης υπάρχουν ήδη δύο εν λειτουργία Άδειες Πτητικών Επιχειρήσεων (TUZ και Cobalt) που απαιτούν τακτικές επιθεωρήσεις σε όλα τα επίπεδα, όπως και σειρά άλλων ιδιωτικών και μικρών αεροσκαφών, καθώς και άλλες συναφείς δραστηριότητες, ελικόπτερα, εκπαίδευση πιλότων, αδειοδότηση πιλότων, μηχανικών κ.τ.λ. Γι’ αυτό, με οδηγίες του υπουργού Μεταφορών Μάριου Δημητριάδη, προχωρούν οι διαδικασίες συνεργασίας με Αρχές Πολιτικής Αεροπορίας άλλης ή άλλων Ευρωπαϊκών χωρών που λειτουργούν στα ίδια ευρωπαϊκά πρότυπα, με τη μορφή της αγοράς υπηρεσιών. Οι πληροφορίες του «Φ» αναφέρουν ότι οι επαφές με Αυστρία, Ιρλανδία και Βρετανία βρίσκονται σε προχωρημένο επίπεδο. .philenews.ΚΑΝΤΕ LIKE ΕΔΩ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΣΤΕ... ΣΗΜΕΡΑ ΤΙΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ ΤΟΥ... ΑΥΡΙΟ
Παράλληλα, αν και έχει ικανοποιηθεί το υπουργείο σε σχέση με τα θέματα ασφάλειας, ζητά επίμονα στοιχεία για τους λόγους και τις επιπτώσεις της καθυστέρησης σε πτήσεις της Cobalt, που ήταν ντόμινο -αποτέλεσμα της καθήλωσης δύο αεροσκαφών στο έδαφος. Επίσης, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του «Φ», ζητήθηκε εκ νέου ανάλυση και στοιχεία για τις επιπτώσεις σε σχέση με τα οικονομικά της εταιρείας, αφού υπήρξαν αρκετές δαπάνες για αποζημιώσεις επιβατών και πρόσθετο κόστος συντήρησης.
Η Αρχή Αδειοδότησης ζητά εντός της εβδομάδας λεπτομερή ενημέρωση ώστε να διαπιστωθεί αν υπήρξε μεταβολή στην οικονομική κατάσταση της εταιρείας. Η Αρχή και η εταιρεία συμφώνησαν αυτό να ξεκαθαρίσει μέχρι το τέλος της εβδομάδας. Οπότε και η Αρχή θα συνέλθει για να εξετάσει αν υπήρξαν ή όχι αρνητικές επιπτώσεις που επιβάλλουν διαφοροποίηση των όρων της εμπορικής άδειας.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες του «Φ», ο έλεγχος των διαδικασιών ασφάλειας πτήσεων αλλά και των δύο τελευταίων συμβάντων, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι δεν υπάρχουν κενά ασφαλείας, ενώ η τεχνική διαχείριση των δύο συμβάντων ήταν σύμφωνη με τις απαιτήσεις των εγχειριδίων. Η συντήρηση και ο τεχνικός έλεγχος των αεροσκαφών, γίνεται από την πιστοποιημένη κυπριακή εταιρεία συντήρησης CAS, που συστάθηκε από στελέχη του τμήματος συντήρησης των Κυπριακών Αερογραμμών. Και για τις δύο περιπτώσεις –με την προσγείωση της Everjets στην Αθήνα και την επιστροφή της πτήσης για Μάντσεστερ του αεροσκάφους της Cobalt, ο επικεφαλής του τομέα ασφάλειας πτήσεων και οι επιθεωρητές αεροπλοϊμότητας έκριναν ότι όλες οι ενέργειες ήταν οι ενδεδειγμένες. Ενημερώθηκε σχετικά ο υπ. Μεταφορών και ο γ.δ. του υπουργείου και πρόεδρος της Αρχής Αδειοδότησης, Αλέκος Μιχαηλίδης.
Συνεργασία με ξένες Αρχές για Πολιτική Αεροπορία Σε αγορά υπηρεσιών Επιθεωρητών Ασφάλειας Πτήσεων από Αρχές Πολιτικής Αεροπορίας άλλης ή άλλων Αρχών Ευρωπαϊκών χωρών προχωρά το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας και το Υπουργείο Μεταφορών, για να καλύψει τα σημαντικά κενά που δημιουργεί η παγοποίηση των θέσεων για πρόσληψη μόνιμων επιθεωρητών. Σύμφωνα με τις διασταυρωμένες πληροφορίες του «Φ» ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη προς αυτή την κατεύθυνση διαβουλεύσεις με τις Αρχές Πολιτικής Αεροπορίας της Αυστρίας και της Ιρλανδίας, όπως και της Βρετανίας. Αιτία το γεγονός ότι βασικά τμήματα της Μονάδας Ασφάλειας Πτήσεων του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας, παραμένουν χωρίς πλήρη επάνδρωση. Η Μονάδα Ασφάλειας Πτήσεων, έχει το μεγαλύτερο μέρος ευθύνης για την επίβλεψη των αεροσκαφών του κυπριακού νηολογίου, αλλά και των εταιρειών με Κυπριακή Άδεια Πτητικών Επιχειρήσεων όπως και τις άδειες των πληρωμάτων.
Επίσης η Μονάδα Ασφάλειας Πτήσεων έχει και το μεγαλύτερο βάρος εργασίας στην εξέταση αιτήσεων για νέες αεροπορικές εταιρείες. Ακόμα έχουν την ευθύνη ελέγχων αεροσκαφών τρίτων χωρών που προσγειώνονται σε κυπριακά αεροδρόμια. Αποτελείται από τρεις τομείς, Αεροπλοϊμότητας, Πτητικών Επιχειρήσεων και Αδειοδότησης.
Στον τομέα Πτητικών Επιχειρήσεων, όπου επιθεωρούνται οι πτητικές διαδικασίες κάθε αεροπορικής εταιρείας και διεκπεραιώνεται ένα σημαντικό μέρος της διαδικασίας ελέγχου αιτήσεων για νέες αεροπορικές εταιρείες, με την ελλιπή στελέχωση του Τμήματος υπήρχαν δύο επιθεωρητές, εκ των οποίων ο ένας αποχώρησε και ο δεύτερος συνταξιοδοτείται πολύ σύντομα. Ακόμα και αν ξεκινήσουν σήμερα διαδικασίες πρόσληψης νέων Επιθεωρητών, για την ολοκλήρωση της πρόσληψης προσοντούχων, εκπαίδευσης με βάση τα ευρωπαϊκά πρότυπα για να μπορούν να ενεργούν ως Επιθεωρητές, χρειάζονται 30-36 μήνες.
Στο μεταξύ, υπάρχει σε εξέλιξη η εξέταση δύο αιτήσεων για νέες αεροπορικές εταιρείες (Charly και Orion) η οποία δεν θα μπορούσε να σταματήσει, δεδομένων των μέχρι τώρα αλλά και αναμενόμενων επενδύσεων και των επιχειρηματικών σχεδίων των εταιρειών.
Επίσης υπάρχουν ήδη δύο εν λειτουργία Άδειες Πτητικών Επιχειρήσεων (TUZ και Cobalt) που απαιτούν τακτικές επιθεωρήσεις σε όλα τα επίπεδα, όπως και σειρά άλλων ιδιωτικών και μικρών αεροσκαφών, καθώς και άλλες συναφείς δραστηριότητες, ελικόπτερα, εκπαίδευση πιλότων, αδειοδότηση πιλότων, μηχανικών κ.τ.λ. Γι’ αυτό, με οδηγίες του υπουργού Μεταφορών Μάριου Δημητριάδη, προχωρούν οι διαδικασίες συνεργασίας με Αρχές Πολιτικής Αεροπορίας άλλης ή άλλων Ευρωπαϊκών χωρών που λειτουργούν στα ίδια ευρωπαϊκά πρότυπα, με τη μορφή της αγοράς υπηρεσιών. Οι πληροφορίες του «Φ» αναφέρουν ότι οι επαφές με Αυστρία, Ιρλανδία και Βρετανία βρίσκονται σε προχωρημένο επίπεδο. .philenews.ΚΑΝΤΕ LIKE ΕΔΩ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΣΤΕ... ΣΗΜΕΡΑ ΤΙΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ ΤΟΥ... ΑΥΡΙΟ